SOTONG MASAK KICAP VS KARI DAGING

 Assalamualaikum WBT

LAMA sungguh la dapur kat rumah Sk ni tak berasap. Kita warm up sikit la tuari, Sk masak Sotong Masak Kicap atas permintaan Pak Inche la. Dua kali dia pesan, masak kicap tau, bukan masak hitam 😆


Kalau diikutkan malas nak jer makan kat luar, tapi bosan jugak tau sebenarnya sebab kami kan biasanya makan tempat yang sama jer, hahahah. Alah, setakat Sotong Masak Kicap, petik jari jer nak masak. Tak sampai 15 minit siap! 


Pak Inche bawa balik lauk Kari Daging beli dari Dapur Asmara buat tambah-tambah. Sk baru cadang nak goreng telur dadar, tak jadik la.


Dia beli sambal belacan juga. Kari Daging RM12, Sambal Belacan RM2. Ulam pucuk janggus petik kat belakang rumah Kuala Ketil.. jauh berjalan ulam Pak Inche, hahahaha.

Post a Comment

3 Comments

  1. Kari dan sambal belacan satu kombinasi yang sememangnya enak.

    ReplyDelete
  2. Tiga hari lepas kita masak sotong hitam, bukan sotong kicap.
    Jauh mengembara pujuk janggus tu ye.

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih