PROGRAM IBADAH KORBAN KKJ 1444H - 1

Seri Kandi Tanah Jauhar
4

 Assalamualaikum WBT


DAH masuk bulan Zulhijjah 1444H.
Selamat berpuasa kepada mereka yang berpuasa hari ini. Semoga diberikan kesihatan yang baik dan dipermudahkan segala urusan, insyaAllah.

Tahun ini, sekali lagi kami ada Program Ibadah Korban KKJ dan ini merupakan kali ke - 3 program ini diadakan di mana tahun ini melibatkan enam ekor lembu, dua kali ganda dari tahun lepas.

Sunat Muakkad adalah merujuk kepada perkara sunat yang sangat digalakkan untuk dilakukan berdasarkan kepada perbuatan Nabi Muhammad S.A.W yang tidak meninggalkannya. Ia juga dapat difahami sebagai suatu amalan yang sangat dianjurkan untuk dikerjakan kerana baginda Rasulullah S.A.W tidak pernah meninggalkannya.

Program ini merupakan program kerjasama dengan PIJ Manufacturing, pembekal produk daging halal yang merupakan anak syarikat PIJ Holdings entiti milik penuh Perbadanan Islam Johor.







Lembu-lembu yang bakal dikorbankan tahun ini. Ini keadaan lembu pada awal bulan Mei lepas. Harap dalam tempoh dua bulan ni, semua dah gemuk-gemuk belaka.


Satu perbincangan diadakan bagi melancarkan program ibadah korban tahun ini. Berbaju biru tu, Tuan Haji Daud. Atas usaha beliau la program korban melibatkan hampir sebahagian staf KKJ dapat diadakan tahun ini di mana sejak selepas Aidiladha Disember tahun lepas, peserta korban telah memulakan bayaran korban secara ansuran.


Larangan potong kuku dan rambut di badan, tetapi jika dah tak tahan panjang sangat ustaz kata, bolehlah potong.


Doakan agar segalanya berjalan lancar dan dipermudahkan, insyaAllah.. Amiiinnn Ya Robbal Alamiiinnn.

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Alhamdulillah bertemu lagi kita dgn bulan Zulhijjah.
    Bagus inisiatif yg dibuat, boleh buat bayaran secara ansuran sgt membantu kan...

    ReplyDelete
  2. sekrang ada pelbagai cara untuk orang boleh buat korban

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah kita berjumpa lagi bulan Zulhijjah...x sabar nak tengok sendiri ibadah korban kali ini dengan mata sendiri

    ReplyDelete
  4. Salam bulan Zulhijjah....plan yg baik, start byr ansuran selepas raya korban...

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!