NASI LEMAK UNTUK SARAPAN

Seri Kandi Tanah Jauhar
6

 Assalamualaikum WBT

DAH remaja purba ni, banyak perkara, lain yang nak dibuat, lain yang dibuat. Malam tadi masak nasi lemak, sengaja masak lebih (memang selalu gitu). Itupun, tak cukup condiments nasi lemak, cuma ikan bilis dengan telur lenggang. Dalam kepala fikir, nasi lemak tu boleh simpan buat sarapan dua beranak ni esok (ahad) dan pagi ni nak menjala makan dengan Kari Daging. 


Tapi pagi tadi, bangun terus pergi panaskan nasi lemak. Padahal nak bancuh tepung buat roti jala. Ada lagi.. tengahari plan nak masak Nasi Ayam tapi dah kenyang makan nasi lemak, kan.. mana nak sumbat nasi ayamnya nanti. Lagipun kat rumah ni, sekali sehari jer makan nasi. Tapi tak tahulah kot berubah fikiran jadi pulak nasi ayamnya petang nanti. 

Tungguuuuh...!

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Kalau pagi dah masak nasi lemak, biasanya saya buat sampai tengah hari. Senang sekali masak 😁. Malam makan ringan pulaklah.
    Tapi Sk jenis rajin memasak, harus menjadi nasi ayam tu kan?

    ReplyDelete
  2. Sedapnya nasi Lemak berlemak lemak..hehee..buat ler Kak..makan ptg..nasi Ayam 😄

    ReplyDelete
  3. Saya semenjak sekian lama jadi remaja purba, perut dah tak berapa nak besar ruangannya kot. Asal makan sikit rasa kenyang, tapi nak juga sumbat dengan macam-macam hahahahaaa.

    ReplyDelete
  4. Nampak.lemak elok nasi tu...

    Telur lenggang tak tinggal tu...hihihi

    ReplyDelete
  5. nasi lemak layan kalau msak sendiri

    ReplyDelete
  6. Skrg kami bertiga je tinggal serumah, dania kat kolej, SA kerja..pak zain ngan mak pah minum kedai je

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!