MEE HOON GORENG PUTIH CIK ANI & MENGUNDI PILIHANRAYA KECIL PARLIMEN PULAI

Seri Kandi Tanah Jauhar
5

 Assalamualaikum WBT

SABTU lepas Sk menjadi pemilih dalam Pilihanraya Kecil Parlimen Pulai. Pilihanraya kecil ini diadakan bagi menggantikan Ahli Parlimen Pulai, Allahyarham Datuk Seri Salihuddin bin Ayub yang meninggal dunia 22 Julai lepas. Selain Sk, turut mengundi ialah ibu, Angah, Cikwa dan Cik Ani. Pak Inche dan Iman pulak pemilih bagi Parlimen Iskandar Puteri.


Pagi-pagi, Cik Ani hantar gambar Mee Hoon Goreng Putih sekuali. Ceritanya, ada seorang kawan atau kenalan Cik Ani yang sedang mengandung, mengidam nak makan Mee Hoon Goreng Putih dengan Sambal Kicap. Sk pun nak tumpanglah sekaki sepinggan. Sekalinya, kawan Cik Ani kata, tak jadi, sebab dia masih mabuk-mabuk lagi. Tapi Cik Ani tetap masaklah, buat sarapan sebelum keluar mengundi. 


Sk bawa 6 biji telur separuh masak. Terus pecahkan sebiji atas mee hoon goreng 😋.


Eh, tertambah pulaaaakkk 
🤣


Dalam tempoh dua tahun, tiga kali Sk membuang undi. Sekali, semasa Pilihanraya Negeri (PRN) pada Mac 2022, kemudian semasa Pilihanraya Umum) pada November 2022 dan kelmarin pula Pilihanraya Kecil (PRK). Tak sangka pulak merasa mengundi untuk PRK ni. 


Pengalaman mengundi kali ini, agaknya, jika dibandingkan dengan orang sedang masak maggi, Sk yang lebih dulu siap. Masuk sahaja pagar, terus ke kaunter pendaftaran dan terus ke bilik saluran mengundi, tunggu nama disebut dan terus membuang undi. Tapi tu laaa.. Sk dah screen shot siap nombor saluran dan nombor giliran, kerani kaunter pendaftaran tetap jugak minta kad pengenalan untuk menyemak nombor saluran dan nombor giliran. Tu tak apa, ditulisnya kat kertas secoet ni, baik tak payah! 🤣🤣🤣


Agaknya sebab tak ada kerja sangat, tu yang nak jugak semakkan saluran dan giliran walaupun Sk dah tunjuk screen shot saluran tu. Tengok la tu.. mana ada orang, ni pukul 11.20 pagi. Khabarnya, sehingga jam 4 petang, cuma 42% sahaja pemilih yang keluar mengundi. Nampaknya, rakyat sudah malas memilih sebab asyik tak mengena! 
😆😆😆

Post a Comment

5Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Cantik telur setengah masaknya tu. Cucuk dengan garfu, meleleh kuningnya.

    ReplyDelete
  2. fav juga meehoon putih..wah ada telur separuh masak lg atasnya...yummyyy

    ReplyDelete
  3. Cantiknya kejadian telur 1/2 masak tu SK 😋

    ReplyDelete
  4. lagi meriah udang dalam mee hoon cik ani ye kak dari orang keluar mengundi

    ReplyDelete
  5. Dia mmg kena mintak ic kita utk nak pastikan kitalah pengundi “sahih” itu

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!