KENANGAN DI MAJLIS PERKAHWINAN ANIYAH & SHAFIQ

Seri Kandi Tanah Jauhar
6

 Assalamualaikum WBT

MENJELANG waktu maghrib petang semalam, Sk tiga beranak selamat sampai ke rumah selepas membelah kesesakan lebuhraya dari Machap hingga ke Sedenak. Kami daftar keluar dari 101 Resort & Spa Janda Baik agak awal juga dan makan tengahari di Bentong barulah pulang ke Johor.


Syukur, dapat memenuhi jemputan Walimatulurus, sepupu Sk, anak arwah Pak Besar yang bongsu, Kak Munirah dan suaminya Abang Ismail iaitu majlis resepsi anaknda mereka Aniyah dan suaminya Shafiq yang diadakan di Mega De Villa, Kampung Sungai Danga, Perling. Jemputan makan dari jam 6.30 petang hingga 10.00 malam, memang sempat sangatlah nak pergi lagipun cuma 30 minit perjalanan dari rumah.

Doa Untuk Pengantin Baru 

Aniyah binti Ismail 
& Shafirul Shafiq bin Mohd Rizal

Dari Abu Hurairah R.A., beliau berkata, "Adalah Nabi Muhammad S.A.W. bila memberi ucapan kegembiraan terhadap seseorang yang menikah, Rasulullah mendoakan:

بَارَكَ اللَّهُ لَكَ، وَبَارَكَ عَلَيْكَ، وَجَمَعَ بَيْنَكُمَا فِي خَيْرٍ

Ertinya: Semoga Allah melimpahkan keberkahan kepadamu dan keberkahan atas pernikahanmu, serta mengumpulkan kalian berdua dalam kebaikan" (Diriwayatkan oleh Ahmad, Abu Dawud, At-Tirmidzy, An-Nasa`iy, dan Ibnu Majah).


Makanan untuk tetamu dari Abang Ngah Katering. Antara hidangannya, Nasi Beriani, Ayam Masak Merah, Daging Kurma, Dalcha dan Acar Buah serta minuman Air Mata Kucing.


Datang berdua aje dengan Pak Inche. Iman tak nak pergi sebab malas nak bersiap campur penat. Sk dan Pak Inche belasah aje la, pakaian pun tak bergosok.


Cantik tempatnya.


Selfie dengan Kak Julie, isteri Abang Abid Wheels, penyanyi lagu Dalam Kenangan. Abang Abid merupakan abang mak pengantin. Tahun lepas menghadiri Majlis Walimatulurus Kak Julie dan Abang Abid di Shah Alam, boleh baca DI SINI.


Inilah mak pengantin, Dr Munirah Ismail. Mungkin ada yang kenal, kot...hihihihi. Suaminya Dr Ismail Mohamad, low profile ya mereka berdua ni. Terima kasih, Kak Munirah dan Abang Ismail atas jemputannya.


Pagi ni cari nasi lemak nak makan dengan telur pindang kenduri Aniyah dan Shafiq. Oh, telur pindang tu by Angah, memang Kak Munirah order siap masuk kotak, kira satu pakej la. Siapa nak order pakej telur pindang macam ni bolehlah hubungi kakak Sk ya

Telur Pindang Puspa +60 12-713 1793

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Bestlah pergi kenduri kahwin di Johor. Ada telur pindang.

    ReplyDelete
  2. Sedapnya telur pindang, kalau pi majlis kahwin memang mencari telur tapi dah jarang dapat telur...

    ReplyDelete
  3. Telur Pindang.....sedapnya..mana nak cari ni..
    Dulu masa Adah masih kat Segamat selalu singgah Petronas R&R Seremban beli telur pindang
    .La ni dok main belah utara ja memang tak jumpa dah telur pindang

    ReplyDelete
  4. Kena belajar makan telur pindang gak ni...En Suami suka..tapi SA blom jumpa lagi..kat Seremban ada jual tapi kedai ubat cina..susah nak cari yang melayu buat

    ReplyDelete
  5. Tahniah kepada mempelai.. Moga bahagia selamanya... Aamin! Kak... walaupun baju tak beriron, tetap nampak ayu gituh! 😁

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!