TAK ADA 'CHANCE' NAK.. CHAN MARI CHAN

Seri Kandi Tanah Jauhar
13

 Assalamualaikum WBT

HARI kedua di Negeri Melaka Bandaraya Bersejarah.. nak terjah tempat viral, Chan Mari Chan yang baharu dibuka bulan Ogos lepas. Kiranya, belum lagi mencapai usia sebulan pun, tapi tular dengan interior yang cantik dan mewah dengan konsep mangkuk tingkat.

Sumber 

Macam selalu, kita guna aplikasi waze untuk ke Chan Mari Chan.. eh.. macam kenal tempatnya. Memang boleh dikatakan setiap kali ke Melaka, mesti lalu depan bangunan ni yang bersebelahan dengan jambatan atas sungai yang merentangi bandaraya Melaka.


Dari jauh nampak dah panjang orang beratur. Macam tu la ya kalau musim cuti sekolah. Sekolahnya pulak, masa cuti  merdeka la dia nak cuti sekali 😆. Ingatkan sekejap jer beraturnya tapi tak bergerak-gerak pulak. Pengunjung makin bertambah panjang di belakang tapi barisan tak bergerak. Beberapa kumpulan pelanggan nampaknya dah mula surrender 😂.

Sumber

Tengok dalam facebook, meja memang banyak, tak mungkin la penuh, kan. Sk suruh Pak Inche berbaris sementara Sk dan Iman jenguk-jenguk kat depan.


Tengok-tengok buku menu. Kebanyakan adalah menu lauk-pauk, nasi ayam dan dimsum. Ada jugak dessert.


Jap.. Sk sebenarnya tak faham dia punya konsep beratur ni. Pelanggan masuk dan terus beratur di kaunter pesanan nasi ayam ni. Jadi, kalau tak nak makan nasi ayam tu, nak jugak beratur dari situ? Kalau potong, karang orang lain marah pulak! 

Patutlah lembabbbbb barisannya!


Nampak kat dalam banyak aje meja kosong. Kan lebih senang buat cara manual, pelanggan boleh terus buat pesanan dari meja. Guna QR Code pun boleh la dari kena beratur dari kaunter ke kaunter.


Nampak tak berapa ramai yang dah berbaris tu??? Ni pun ramai yang dah blah. Berbaris nak makan nasi kandar pun lagi cepat!


Ini macam namanya, masuk amgin keluar asap! Sebelum Pak Inche berasap, baiklah Sk yang ajak balik dulu 😆. 
Ke mana kita?? 

Bersambung..
Tags

Post a Comment

13Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. sama la..suami saya memang takdenya nak beratur panjang untuk makan. Dia kata banyak lagi tempat lain yang boleh duduk makan dengan selesa.

    ReplyDelete
  2. Panjang sungguh. Kalau LM pun cabut, tak larat la nak beratur

    ReplyDelete
  3. Allah 😂 Panjang benor barisan.emang give up la nak queue.

    ReplyDelete
  4. Nampak orang beratur tu penting untuk marketing.....

    agaknyalah....

    ReplyDelete
  5. Rugi laa tokey, dah 3 orang bakal pelanggan lari 😄

    Kalau saya pun tak rajin nak Q panjang dan lama semata-mata untuk makanan yang belum pasti tahap lazatnya. Tokey kedai kena buat sesuatu, imej tak bagus bagi kedai yang tak mampu bagi servis baik.

    ReplyDelete
  6. Ishhh gitu plak konsepnyaa.. kalau Lin pun sama Kak, sebelum laki ajak balik Johor terus, baik blah dulu hahahahaha

    ReplyDelete
  7. Laaa...kok gitu..
    Naya la yg taknak makan nasi ayam pun kena beratur panjang...

    ReplyDelete
  8. Emmm.. Mengarut lah konsep macam ni.. Kalau lembab², memang orang tak datang lagi lah jawabnya. Tempat tu dah la beberapa kali bertukar Owner. Jangan jadi macam owners yang lama dah la.

    ReplyDelete
  9. Tak suka beratur pepanjang gini. Memang surrender awal la 😅

    ReplyDelete
  10. Tempat viral macam ni memang panjang la barisan kalau cuti panjang / cuti sekolah. Suami saya kalau kena beratur panjang macam ni, tahan telinga je la dengar dia membebel sbb dia paling benci beratur, buang masa katanya 🤣

    ReplyDelete
  11. pulak, kalau dah menu tak banyak atau sejenis je pastu kene beratur udah makin panjang la jadinya. Dia memang nak nampak macam ramai orang beratur ke apa... biar viral. Udahnya ramai yg hilang sabor menunggu kan

    ReplyDelete
  12. Ammi pun segala benda kalau kene beratur dan ada pilihan lain hmmmmm berat sungguh nak dibuat

    ReplyDelete
  13. 😂😂 saya pun langsung ajak suami pergi drpd nanti dia berasap kalo disuruh antri tak bergerak. Tambah perut sedang kosong pulak 🤣. Sebenarnya apa yg bikin viral ni kak? Karena baru, atau memang masakan sedap?

    Betul tuh, antriannya tak paham. Kenapa tak duduk saja di meja, buat layanan dari sana. Rasanya staff di sana belum lulus training 😅

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!