MAKAN DI RESTORAN MEE MEE TOMYAM

Seri Kandi Tanah Jauhar
3

Assalamualaikum WBT 

KITA tepek la kisah tak masak malam tadi. Bukan setakat malam tadi, dah lebih seminggu tak masak. Malam tadi Pak Inche ajak makan di Mee Mee Tomyam.. eh.. sebenarnya nak pergi makan di Restoran Ainoni tapi tutup??? Jadi, kami pergilah ke Restoran Mee Mee ni, dekat-dekat situ jugak. Nampak sepasang suami isteri yang agak uzur, isteri berkerusi roda. Mungkin sesuai jika Sk sebut pakcik dan makcik, anggaran usia 65 - 75 tahun.


Mereka berdua baru selesai makan masa Sk sampai. Kemudian nampak pakcik ni hulurkan cawan teh ke bibir makcik. Kemudian Sk nampak adik yang sebelah meja mereka ni cepat-cepat bangun ke kaunter. Sk agak adik tu pergi bayar harga makanan dan minuman pakcik tu, sebab pakcik tu hampir dah siap makan. Adik tu baru nak makan rasanya. Siapa tak sebak ui tengok adegan macam ni. Mungkin adik tu menyaksikan dari awal pakcik dan makcik ni makan dan minum berkongsi. Rasanya kongsi tu bukan pasal tak mampu ke apa tapi takut tak habis, maklumlah, orang berumur ni makan banyak mana pun, setengah pinggan pun susah nak habis.


Dah makan teringat nak jugaklah snap pic. Pesan Tomyam Chiang Mai, Sotong Goreng Tepung, Daging Masak Merah, Baby Kailan dan Telur Dadar. Minuman Limau Ais dan Ais Kosong serta nasi putih dua, jumlahnya RM35 ke RM39. Boleh tahan sedap jugaklah masakannya tidak mengecewakan. Tomyam tu ada kelainan sikit sebab dia masukkan daun basil, jadi ada rasa yang lain dari tomyam yang biasa kami makan. Sotongnya juga menggunakan sotong segar, bukan sotong ring. Daging masak merah pun banyak, sampai tolak menolak nak habiskan lagi sekeping daging 🤣. Yang kena eczema tu pun tak padan ya, tetap juga bantai makan seafood 😂.

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Semoga Pakcik dan Makcik bahagia hingga ke Jannah..Begitu juga yang membayar makanan tu dan juga yang menulis peristkwa tersebut🤲

    ReplyDelete
  2. inilah matlamat kita...menua bersama. Bagus adik meja sebelah tu...prihatin. Semoga allah lancarkan rezekinya

    ReplyDelete
  3. Sotong goreng tepung tu, minta secucuk SK!

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!