BERMALAM DI GRAND PARAGON HOTEL SEBAB TIADA BEKALAN AIR

Seri Kandi Tanah Jauhar
2

 Assalamualaikum WBT


SEJAK dua minggu lepas, dapat notis dalam peti surat. Notis Gangguan Bekalan Air Terancang, memang rancang betul-betul ya, sebab memang diberi kertas notis ni, bukan mengharap berita viral di media sosial semata. Memandangkan di rumah ada tangki, Sk tidaklah risau. Namun begitu, Sk tetap juga simpan air dalam bekas-bekas lain. Cuma masalahnya, air dari tangki cuma disambung ke bilik air belakang manakala air di bilik air master bedroom datang terus dari salur utama. Air pancuran bilik air belakang pulak agak perlahan selepas ditukar kerana pecah masa PKP lepas.


Malam tu, Pak Inche kata, memang tak cukup air untuk mandi esok pagi. Air tak ada 24 jam dari 8 pagi hari isnin hingga 9 pagi hari selasa. Dia ajak tidur hotel di pusat bandar yang pastinya tidak terjejas. Sebelum tu singgah makan dulu siap-siap.


Warong Abg Long dan Mek Cun di Taman Nusa Idaman. Asalnya nak makan di Al-Anisah tapi tutup, tu yang lajak ke sini. 



Pak Inche tempah bilik di Grand Paragon Hotel berdekatan Taman Pelangi.


Check-in memang dah lewat la, tapi buatkan jugak Teh O Panas secawan untuk Pak Inche.


Room Only Package, RM200 satu malam. Bilik lengkap semuanya dengan seterika dan papan penggosok, dapatlah gosok kemeja Pak Inche sebab memang tak sedia apa-apa.


Dapat bilik Tingkat 15


Pemandangan waktu pagi dari Tingkat 15.


Ada deposit RM100 ya.


Ambillah gambar pintu bilik, bukan selalu dapat duduk hotel dalam bandar JB 🤭


Check out pukul 7 pagi, terus pergi kerja.
Tags

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Kalau SA pun akan buat yang sama gak..pergi check in mana- mana hotel yang tak terjejas..ada je mulut busuk akan cakap suka nak bazir duit..eh..keysah la kan..janji selesa

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!