PROGRAM CITRA PESONA 2H1M DI SAVANNA HILL RESORT ULU TIRAM PART 1

Seri Kandi Tanah Jauhar
3

 Assalamualaikum WBT

SEJAK sebulan lepas, kami diberitahu tentang Program Citra Pesona selama 2 Hari 1 Malam di Savanna Hill Resort (SHR), Ulu Tiram, melibatkan semua staf di semua cawangan. Cuti dibekukan dan kehadiran adalah wajib kecuali mati, hahhh.. gitu dia punya paksaan 🤣.



Tema hari pertama adalah Biru Navi. Kami diminta berkumpul jam 10 pagi di dataran kolej manakala staf dari daerah lain akan bertolak lebih awal sedikit dari tempat masing-masing. Ada dari Muar, Kluang dan Batu Pahat. Sebelum tu, kami Sarapan di The Mummy's Asam Pedas Power tapi tak power pun 🤭.


Peserta dari cawangan Johor Bahru menaiki dua buah bas yang disewa khas. 



Bas selesa dan sejuk. Cuaca pun tak panas hari tu. Perjalanan mengambil masa tak sampai sejam, tak sempat nak menguap pun 🤭.


Sebaik sampai dan mengambil beg masing-masing, kami terus ke kaunter pendaftaran. Di sini kami diberikan terus kad akses bilik dan masa ni barulah tahu siapa teman sebilik masing-masing. Tak boleh pilih-pilih dan tak boleh tukar katanya. 


Rasanya ini kali ke empat atau ke lima Sk ke SHR dan ternyata sudah banyak kemajuan. Mula-mula tahu pasal SHR ni sebab bff Sk, Suhaily yang kenalkan, keluarga mentuanya orang Sungai Redan yang berdekatan dengan SHR. Pertama kali datang dulu, Sk masih bujang lagi. Kemudian ada dua program Family Day, satu tu bersama Berita Harian/ Harian Metro dan sekali lagi masa bertugas di Institut Teknologi Perindustrian Bukit Senyum. Setelah lama tak datang, banyak berubah dah tempatnya.


Tak sangka, dah ada bangunan hotel 6 tingkat tersergam di sini. Bila lihat sekeliling, rasa macam di Cameron Highlands cuma tak sejuk aje 😆. Pemilik SHR ni juga pemilik White Event Hall dan Kelab Kobi Lama. Ternyata, pemiliknya seorang yang bercita-cita tinggi dan mempunyai citarasa yang mewah dan klasik berdasarkan kepada rekabentuk bangunan-bangunan miliknya.


Dapat bilik triple di Tingkat 4 dengan pemandangan halaman hotel dan kolam renang di sebelah kiri. Luas betul biliknya. Ada juga yang dapat bilik twin, yang tu kecik sikit saiznya dengan pemandangan ladang kelapa sawit 😆. Katil dan bantal pun sangat selesa.


Inilah rakan sebilik, Fidah dan Zurina. Fidah tu memang Sk keraplah Sk cerita kat blog kan. Zurina, staf dari bahagian kewangan, sebaya usia dengan Sk.


Bilik dilengkapi dengan Peti Keselamatan, Seterika dan Papan Penggossok. Susah hati juga bilik bertiga ni, risau timing sakit perut tu datang serentak, hahaha.


Terdapat sebuah meja console bersaiz panjang dengan tiga kerusi. Bolehlah nak makan-makan dan mengeteh kat sini.


Pukul 12.30 tengahari, kami turun untuk menikmati sajian yang disediakan di restoran. Selain restoran, di SHR ni juga ada Kopitiam tau.


Lauknya, Sup Ayam Berempah, Sotong Goreng Kunyit, Sayur Labu dan Kacang Panjang Masak Lemak, Sambal Kentang dan Sambal Belacan serta buah tembikai potong. Boleh tahan sedap masakannya di sini cuma agak tawar sedikit. Mujurlah ada sambal belacan tu, hihi. Lepas makan, masing-masing naik ke bilik menunaikan kewajiban dan berehat sebelum berkumpul semula untuk telematch. 

Bersambung....

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Lama nya kami takde aktiviti macam ni..dah banyak kali suarakan masa townhall tapi ntah la HR kami tu..eh best la sebab siap ada tema kaler lagi..baru la seragam kan

    ReplyDelete
  2. Menarik tempat ni untuk buat aktiviti berkumpulan macam ni.

    ReplyDelete
  3. Bestnya boleh beraktiviti sesama rakan.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!