MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, May 10, 2010

TEKA TEKI TEKA TEKUK... hilangkan mengantuk..

ASSALAMUALAIKUM...
Ngantuklah pula di tengahari ni... Jom.. Segarkan otak..

Baca teka- teki ni, tak payah cari jawapan... tak payah susah payah fikir..


1)Dalam banyak-banyak air, air apa yg paling berani?
Jawapan: air terjun..sebab dia... (mesti ramai dah tau ni)
berani terjun!!!!


2)Dalam banyak-banyak binatang, binatang apa yg bertelur dan beranak??? kira 2 alam la niiii....
jawapan : siput babi laaa.....ye la siput bertelur,babi beranak(betoi x?)


3)banyak-banyak sungai, sungai apa yang paling berat?
jawapan: Sungai Besi...(Ha...ha...ha...lawak tak...alahhhh,lawaklah ye...)


4)Kereta dengan motor, mana lebih tua? ha..jawablah.saya bagi 2 saat.
........................................................................
..................................1saat
........................................................................
...................................2saat
jawapan: motor, sebab motor pakai tongkat...MUAHAHAHA.....


5)huruf jawi apa yang ada angin...keh keh keh..jawab jangan tak jawab.. nak tau apa?
jawapan: huruf TA dan YA laa... ( kan jadi TAYAR tu..HEHEHE...)


6)Nih teka ni...kasut apa yang paling keras??haa..pikiaq2..apa?
jawapan : kasut BATA laaaa... (muhahaha..lawak ka???)


7)Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu..mane huruf yang boleh kahwin ??

jawapan ialah huruf i ngan u lerrr.. hehehehehe nih antara (pasangan bercinta lerrr )


8)Kalau kawan-kawan pandai ilmu hisab (orang dulu2), 5 orang cina tolak 3 orang india , jadi apa?
jawapan: orang india tu jatuh lah....(keh keh keh!!!)


9)Okey, nak tanya hampa, benda apa kalau naik tak turun dah?
jawapan :kui..kui..kui dia umuq la.ish...ish....


10)Seekor gajah dan seekor kancil, berjalan-jalan dalam hutan. Suatu ketika, mereka terjumpa sebuah titi.

Semasa kancil menaiki titi tersebut, titi tersebut runtuh. Kancil telah patah kaki. Gajah pula patah?

Gajah patah apa rasanya ya????

Jawapan: Gajah patah balik ler



11)Dalam banyak-banyak lembu,lembu apa yang orang cari,(any answer?)

Jawapan :lembu yang hilang lah. kalau tak hilang siapa lah ada masa nak kisah pasal lembu.


12)Hidupan apa di dalam laut paling tua????
Jawapan: udang sebab dia sudah bongkok dan berjanggut..ha--ha--ha--ha--


13)Cube teke ye benda apa apabila kita berdiri dia baring, bila kita baring dia berdiri........?

Jawapan: tapak kaki la......

14)Banyak-banyak ikan, ikan apa yang pemalu...

Jawapan: ikan sardin, sebab tu dia duduk dlm tin..

15)Andaikata anda terjumpa mayat manusia atau bangkai haiwan,apa yang anda tutop dulu????
Jawapan: Tentulah tutup Idong..

16)Apakah benda yang kita potong ia tetap akan panjang????
Jawapan: tentulah kacang panjang, takkan dah potong panggil kacang pendek lax.. tak sesuai tow...

17) Burung apa yang boleh berdiri tapi tak boleh duduk atau baring?
Jawapan : Laaa... senang ni pun tak taw ka? Burung Penguin la.. tak caya cari gambar penguin.. hehe

Jumpa lagi di cerita lawak lain kali ya....

2 comments:

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...