SAMBAL SARDIN VS SAMBAL UDANG

 Assalamualaikum...

KEMBALI ke jalan yang benarrrr.. 🤭 Semalam, Pak Inche kata, masak Sambal Ayam, Iman kata, masak Sambal Udang. Pak Inche terus kata, okey, masak Sambal Udang. Dalam kepala Sk ni pulak, terasa nak makan Sambal Sardin. Hari tu dah masak Sardin Stail Mamak, ni nak masak Sardin Stail Melayu pulak 😅 iaitu Sambal Sardin.


Sambal Sardin dalam kuali lagi. Siap masak terus ambil gambar sebab kononnya malas nak ambil gambar bila dah ceduk dalam mangkuk. Kali ni guna sardin cap Kings. Ini antara jenama yang Sk percaya la selain cap ayam. 


Untuk dua beranak yang tak makan sardin tu, ada Sambal Udang. Pak Inche beli udang di Pasar Tani hari tu, dibahagi dalam dua bekas. Jadi, Sk masak sebekas, nanti lagi sebekas bolehlah masak lomak cili api 😍


Eh, ingat tak rajin ambil gambar lepas ceduk dalam mangkuk, heheh. Teringat ceramah ustaz Samsul Debat, katanya orang pempuan ni suka beno ambil gambar makanan.. biarlah ustaz kami bahagia dengan cara kami.


Gambar telur dadar pun nak ambil juga, hahahah. Ni goreng telur dadar kosong aje, tak ada bawang atau lada sebabnua bukan dimakan nantinya.


Pak Inche beli Sawi Pak Choy seikat. Seikat tu tak silap, RM1.95. Sekarang ni, sayur mahal, kan. Sk belum nampak lagi mahalnya, sebab rumah ni jarang belanja sayur. Kalau beli pun sikit-sikit. Roti yang dah naik harga dua hari lepas pun belum beli lagi. Tatawlah tanjat boboi ke tidak masa nak membayarnya nanti, huhu.





Post a Comment

2 Comments

  1. Gandingan mantap sambal sardin dengan telur dadar...kat rumah ni SA dan Dania je layan, mak abah x leh makan...well...untuk kami 2 lauk ni je dah boleh habis nasi sepiyuk

    ReplyDelete
  2. Eh,macam rindu pula dengan sambal sardin walaupun berpisah tidaklah lama...Hihihi.

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih