MUSHROOM SOUP, GARLIC BREAD DAN PUTU MAYAM

 Assalamualaikum...

HARI rabu lepas, Pak Inche ada futsal anjuran Kelab Media. Jadi, sebelum keluar, makan malam dulu di rumah, tak bolehlah nak makan berat, kan, takut tak kuat boleh lari. Pak Inche minta Sup Cendawan dan roti aje. Tapi sebab Sk rajin sikit, Sk buatlah Garlic Bread. Rotinya pun guna roti sandwich putih aje, sup cendawan dalam tin. Tak rajin la nak buat Sup Cendawan sendiri, hihihi.


Rotinya lepa dengan mentega bawang putih, taburkan daun parsley cincang siap dalam botol tu, kemudian panggang atas grill pan. Malas nak turunkan pembakar roti. Hurmm.. malas manjang ko ni Sk.


Hari tu kan Sk ada kursus, jadi baliknya awal sebab Sk tak ambil minum petang tu. Teringin pulak la nak makan Putu Mayam. Memang setiap petang, ada uncle motor jual tepi jalan.  Dia bagi gula perang tapi di rumah ada stok gula timbang/hitam ni kan, guna gula ni lagi sedap la dari gula perang tu kan. 

Malam tu licin semua, sup cendawan licin, roti garlic licin, putu mayam pun licin. Konon nak ngopi kat Richiamo tapi kalau dah berpijama.masing-masing, memang malas la nak menyarung baju dalam lawo 😂

Hahahahahaha.. hahahaha..

Post a Comment

11 Comments

  1. Alaaaaa...sedapnya sup cendawan ngan garlic bread...paling best sup cendawan kat Las Vacas....uiiii...terus rindu

    ReplyDelete
  2. Adoi..semua nampak sedap..
    Putu mayam tu kalau teringin sangat saya "shortcut" ja..Kukus mihun makan dengan kelapa dan gula merah.

    ReplyDelete
  3. Boleh aje pegi Richiamo pakai pijama

    ReplyDelete
  4. alahai..lama tak mkan garlic bread + mushroom soup.

    ReplyDelete
  5. Sedapnyaaa mushroom soup!
    Lama tak pekena..Huhu

    ReplyDelete
  6. Semua PC suka.. dasar ko PC suka makan..hehehehe.

    ReplyDelete
  7. haha betul . kalau dah makan , mulalah rasa malas nak keluar dahh haha

    ReplyDelete
  8. Allahu... putu mayam tu entah berapa puluh tahun tak jumpa! Tapi rasanya masih boleh ingat, kalau makan sambil pejam mata tetap tahu rasa putu mayam.

    ReplyDelete
  9. Putu mayum kat pekansari Changkat Jering mmg mengaum mkn panas2 kelapa muda parut lemak manis harga mampu milik makan banyak pn tak rase bersalah

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih