JALAN-JALAN KE SEKINCHAN

Seri Kandi Tanah Jauhar
6

 Assalamualaikum WBT 


DALAM perjalanan pulang dari Pulau Pinang, Pak Inche ajak ikut Lebuhraya Timur Barat (West Cost Expressway - WCE). Dari pulau, kami melalui Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah (jambatan kedua) dan masuk ke Lebuhraya Utara Selatan, kemudian keluar di Changkat Jering/Taiping (S), guna waze la ya 😄, kemudian cari Plaza Tol WCE. Seronok ikut jalan baru ni, kurang kenderaan, tapi ingat, itu bukan alasan untuk memecut! Ini pengalaman kedua ikut WCE. Pengalaman pertama masa Jalan-Jalan ke Bagan Datuk.



Pak Inche suruh tengok di history WhatsApp handphone dia, ada kawan PI nama Poq syorkan jika lalu WCE arah selatan, boleh singgah sebuah cafe yang hype di sana di kawasan sawah padi dan boleh tengok kapalterbang. Sk mengingat-ingat, lapangan terbang manakah yang dekat dengan Sekinchan (?) sambil membayangkan bergambar di bawah kapalterbang yang sedang melintas atas kepala untuk mendarat 😆.

Nak pergi ke? Tanya PI

Pergi laaa.. alang-alang dah lalu WCE, kan. Bila lagi nak pergi Sekinchan. Sampai Sekinchan, tu diaaaa.. sawah padi menguningggg! Terbentang luas, saujana mata memandang. Tapi... tak ada pun kapalterbang lalu???

Bersambung...

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Bukan kedai mkn dalam bendang tu ke kak?

    ReplyDelete
  2. cafe yang kapal terbang mati tu ke kak?suspen plk nak tunggu cerita seterusnya hahaha

    ReplyDelete
  3. Waktu yang tepat datang Sekinchan bila pokok padi sedang menguning tu. hihi..tahu dah poie mana tu..Dulu pergi belum cat lagi kapal terbang tu. Sekarang dah cantik dah siap berpagar lagi. Cuma belum dibuka sepenuhnya kan.

    ReplyDelete
  4. Kapal terbang tumpang parking ja SK... Hihihi

    ReplyDelete
  5. Aik...itu macam kedai lain la SK..yang dia masak salai2 kan...ke bukan...

    ReplyDelete
  6. Ntah2 belum lewat jdwal si kapal terbang melintas kak 😄

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!