TAPAU KEDAI TOMYAM BELAKANG TAMAN

 Assalamualaikum wbt

HARI tu, Sk pesan dengan Pak Inche supaya beli lauk untuk makan malam dari Dapur Asmara dan Sk cuma akan masak nasi jer di rumah. Pak Inche kata, tengok dulu sebab sehari sebelumnya, gerai yang dibuka di hujung lot Jalan Padi Satu, tu, tutup. Jadi, Sk ambil mode standby jer la. Ada empat ketul lagi Ketam Masak Sambal. Kalau Pak Inche tak bawa balik lauk, kita panaskan aje sambal ketam dan goreng telur mata bubuh kicap 😆.


Bila Pak Inche balik, tengok-tengok, berendeh tangan dengan beg plastik. Kenapa yang banyak nau beli? Rupanya, beli dari kedai tomyam dekat taman belakang rumah Sk sebab Dapur Asmara tak buka lagi. Kalau dah beli kedai tomyam, memanglah macam-macam ado. 


Kerabu Mangga.. dah pesan jangan letak ikan bilis, ditaruknya juga, dengen kepala-kepala ikan bilis bertabur dalam kerabu. Masam betul kerabu, tak diimbang dengan gula. 


Kailan Ikan Masin, sedap jugak. Tak lah penuh dengan batang kailan aje.


Sotong Sambal.. rasa nak tergeliat rahang nak melumatkan sotong.. hihi. Tengok pada warna, sotongnya kurang segar, sebab tu la liat agaknya. Dah akhir-akhir tu, tinggal dua tiga kepingan sotong, tak ada siapa sanggup nak jadi ahli majlis, haha. Mujurlah sedap juga sambalnya.


Sk nak goreng telur dadar, datang Pak Inche ke dapur nak tolong. Tengok-tengok, telur tinggal sebelah sebab terlipat masa diterbalikkan, hahaha.


Sambal belacan.


Sup ekor.


Tomyam Seafood. Tak nampak isi sebab kecik-kecik udangnya.

Pak Inche dengan Iman kata tak sedap macam Restoran Senoko. Sk okey aje.. untunglah tak payah masak, kannnn.. hahahaha.


Post a Comment

3 Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih