KUCING DI PEJABAT

 Assalamualaikum wbt

KUCING di pejabat.. datang-datang dah mengusung perut. Sekejap jer, dah sarat. Gelisah cari tempat beranak. Sk dan Fidah carikan kotak dan letakkan kain baju lama.


Selasa, 14 Jun, balik dari mesyuarat, tengok-tengok dah beranak dua ekor.


Risau nak tinggalkan dalam pejabat. Nak letak luar tak sampai hati. Seorang kawan beritahu, kucing tak akan tinggalkan anaknya dalam tempoh 12 jam selepas beranak. Sebelum balik, tengok, dah lima ekor anaknya. Ada satu kat punggung, Sk cuba alih nak letak kat dada maknya, tapi melekat. Rupanya belum habis beranak daaa.


Esok paginya, tengok-tengok dah ada enam ekorrrr. Tiga oyen tauuu. Seekor tu, oyen puteh dan dua ekor lagi belang tiga warna.


Dah tak boleh tinggal dalam pejabat, nanti cemana maknya nak keluar buang air, jadi, pindahkan ke stor.


Tiap pagi melawat mak anak enam agar baik-baik sahaja.


Anak-anak masih enam.. syukurrrr. 




Hari-hari melawat nak tunggu dia buka mata. Hari ke 10 macam tu la baru betul-betul buka mata memasing.



Mak dah alih anak kat celah-celah kotak fail. Alas lama tu dah busuk barangkali.


Kita pun gantikan alas baru yang putih bersih.


Ehhhh...dia pindahkan semula. Lepas tu, dia pindah lagi kat tempat lain pulak tapi masih dalam stor.


Kesiannya gelandangan ni.


Bergelimpangan masing-masing.



Kesian Oyen kena hempap sampai pengsan, hehhee. Ni gambar hari ni, semoga mereka terus bertahan la hendaknya.

Ada Johoren yang sanggup nak jaga dorang tak??



Post a Comment

4 Comments

  1. Comel-comel lah pulak enam beradik ni. Kasih sayang mak bulus memang tak dapat dinafikan, tetap nak cari tempat selesa untuk anak-anaknya.

    ReplyDelete
  2. comel2 sume ank2 kucing.. teringat aritu kucing branak xtau kat mane.. tiba2 bwk masuk ank2 dia dlm makmal sy.. pastu skrg xtau dh kucing2 tu pegi mane.. haha

    ReplyDelete
  3. Tengok kucing gebu² comel, mcm geram. Tapi sayangnye, mami Ahnaff ni penggeli kucing 😅. Takut kucing.

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih