MAKAN-MAKAN DI THAMADA VILLAGE @ TEH O AIS 50 SEN

Seri Kandi Tanah Jauhar
7

 Assalamualaikum WBT

HARI ini dah boleh bernafas lega sedikit berbanding kelmarin dan semalam. Eh, bukan lega sedikit la, tapi lega banyak. Tapi, belum lega sebenarnya, nak tunggu betul-betul lega, bila pelajar cuti semester nanti la. Tak sabarrrrrr 🤣. Dah dah.. tak mahu cerita pasal kerja, jom kita cerita pasal makan 😋


Kali ni, Sk nak bawa pembaca ke Thamada Village Restaurant yang baharu dibuka di Jalan Garoda Larkin berhadapan dengan Larkin Sentral. Thamada Village ni merupakan cawangan Teh O Ais 50 Sen yang Sk pernah blog DI SINI dan DI SINI.


Kali ni ajak ibu sekali, kita order minuman sedap dan mahal untuk ibu iaitu Mango Float Vanilla ke apa nama air ni, hahaha.


Nenek 82, cucu 22.
Iman order Green Tea.. memang favourite dia la tu. 


Pesan dua set Nasi Kerabu Daging Bakar. Satu untuk Sk, satu untuk ibu.


Ibu ni, bila ditanya nak makan apa, apa-apa pun boleh. Tapi.. dia cuma makan nasi dengan telur masin jer, yang lain tak mampu nak kunyah. Dari dulu tak mahu tempah gigi palsu, ada jer alasannya antaranya, nanti mati, siapa nak waris gigi dia.. sabar aje laaaa.


Daging bakar tu lunakkkkk!


Iman pesan Set Nasi Putih dan Tomyam Seafood kemudian tambah telur dadar.


Bergambar sebelum makan is wajib.


Suka ke tidak tu?


Oh, Cikwa pun ada masa ni, dia balik tugasan dari Melaka terus ke Johor. Cikwa pesan Sangkaya iaitu Roti Kukus bersama kaya pandan. Cikwa sama macam Iman minum Green Tea.


Nasi Kaprau Chicken kot namanya ni. Telur mata tu Cikwa bagi ibu.


Sk pesan Banana Caramel sebagai pencuci mulut. Memang sedap la Banana Caramel ni kan. Nak order Pulut Mangga, baru makan semalamnya kat Restoran Ainoni.


Foto-foto!


Total 123.10


Hari ahad, Iman ambil Sk balik dari pejabat. Pak Inche ada bola, jadi kami terus pergi makan. Iman nak cuba makanan lain.








Puas belek dari depan ke belakang, tak tahu nak makan apa. Nak Pulut Mangga tapi dah kehabisan stok. Oh, kat sini nak buat pesanan guna QR Code.


Hurmm.. akhirnya pilih Yum Mama atau Kerabu Maggi. Ada sotong, sosej dan cendawan serta crab stick.


Iman makan Boat Noodle Phisek Beef. Ada satu rasa yang menyengat dalam kedua-dua hidangan ini. Iman kata, mungkin dorang guna jus limau dalam botol tu.


Tukar-tukar mangkuk.


Sotongnya segerrrrrr!


Saja makan ringan-ringan tu yang pilih Kerabu Maggi.


Teh O panas atau sejuk, cuma 50 sen.


Yum Mama vs Boat Noodle Phisek Beef.
Hot Tea vs Cold Tea.

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. meriahnya kak... habis ke semua tu? x nmpk PI pun dlm gambar

    ReplyDelete
  2. Wah! Ibu masih siihat dan steady! Semoga terus diberkati!

    ReplyDelete
  3. aduh kak lapar lak nengok semua tu.... set dia tu semua menggoda lahai

    ReplyDelete
  4. TIap kali masuk sini kena kuat semangat..banyak dah list wishlist SA nak pi makan kat sana nanti..bila tunjuk kat en tunang dia geleng kepala

    ReplyDelete
  5. hahahha kak.. part gigi palsu tu terbahak saya gelak kak.. arwah mak saya pun gigi pelesu dia masih ada lagi dalam kotak hahaha ... tak tak nape kitrg x buang2 je hahhaa

    ReplyDelete
  6. mango float tu mmg nmpk yummyy...lpr plak tgk gmbr makanan time dkt nk lunch ni

    ReplyDelete
  7. Bukan mango float tu jew yang sedap, semuanya sedap belaka SK!

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!