SAHUR HARI KETIGA: MEE GORENG KOPILOCO

Seri Kandi Tanah Jauhar
8

 Assalamualaikum WBT



HARI ini 14 Mac 2024 merupakan hari ulangtahun kelahiran ibu Sk yang ke 83. Tiada satu detik pun hari yang tidak teringat ibu. Sentiasa ingat walaupun tidak selalu dapat berada di sisi. Rutin Sk melawat ibu di hospital setiap waktu melawat tengahari memandangkan bilangan pelawat yang terhad dua orang pada satu-satu masa. Tu takpa, kami tidak dibenarkan menjaga bergilir seperti wad-wad yang pernah ibu inap sebelum ni.


Selamat hari lahir, ibu.

Semoga Allah swt memberikan kembali keafiaatan kepada ibu dan ibu sejahtera selalu dalam rahmat kasih-Nya.



Hari ini, Khamis, 3 Ramadhan 1445H, Sk bersahur dengan Mee Goreng Kopiloco yang tak habis makan masa ke Kopiloco cawangan Taman Impian Emas dengan Iman sebelum bulan puasa.



Kita selitlah terus kisah sebelum puasa, dua hari sebelum tu, Iman dah balik kolej sebab ada program. Sk jemput dia hari Jumaat, bawa pergi makan dulu. Iman ajak pergi Restoran Bogabali tapi Sk pagi tu sarapan Nasi Lemak Sambal Udang, baki makan malam sebelumnya,  aaaa.. macam kenyang lagi. Pergi Kopiloco aje la, kata Iman.



Pesan Roti Bakar Kaya satu set dan Iman makan Laksa Nyonya. Sedap weh LN tu, nanti lepas raya nak pergi lagi Kopiloco makan LN dia. 


Sk macam tu la, kadang nak jugak makan benda lain tapi nanti kod Mee Goreng juga yang dicatat. Ada dua jenis mee goreng kat Kopoliloco ni iaitu Mee Goreng Kampung dan Mee Goreng Mamak, Sk pilih MGM. Tapi tak jadi la mamaknya, rasa sos tomato dan bahan perisa yang kuat dan meenya masih basah-basah. Campur dengan rasa kenyang lagi makan nasi lemak kan, Sk makan tiga suap lepas tu minta staf bungkus. Tu la tu, pagi tadi panaskan buat sahurrrr.

Post a Comment

8Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Nak buang sayang kita panaskan je lagi kalau masih elok kan kak

    ReplyDelete
  2. betul tu, nak buang sayang baik panaskan semula

    ReplyDelete
  3. Mee goreng pun nampak menyelerakan. Datang sini waktu tengahari. Hehehe

    ReplyDelete
  4. adoi terliur pulak tengok mee goreng pepagi ni. hahahah

    ReplyDelete
  5. Selamat Hari Lahir ibu, semoga cepat kembali sihat. Aamiin...

    Memang tak ada rupa mi goreng mamak lah cerita dia kan. Dari dibuang, elok juga dipanaskan pastu adjust ikut sikit, tambah telur gitu. sonang, tak payah masak menu lain. Kadang macam tu lah, nak makan lain tapi pesan yang sama je. hihi...

    ReplyDelete
  6. Kalau kari lagi lama simpan lagi mantop. Mee goreng simpan lelana rasa jadi extra mabeles tak?

    ReplyDelete
  7. Kalo saya justru di tempat makan baru, biasanya kalau enak, nanti datang lagi pasti pesan lainπŸ˜…. Memang suka mencoba menu2 baru πŸ˜„. Sedap tak sedap, lain cerita πŸ˜…

    ReplyDelete
  8. SA dah rasa dua2 jenis mee tu...SA prefe yang Mee goreng Kampung style tu...sedap...but setuju, bahan perasa dia banyak..

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!