KELUAR BERTIGA SEBELUM PKPB BERMULA

Seri Kandi Tanah Jauhar
5

Assalamualaikum...

HARI ini Sk mengambil giliran bertugas di pejabat. Sempena PKPB 2.0 ni lebih sebahagian staf akan bertugas dari rumah dan bagi staf pentadbiran akan ada giliran mengikut pilihan dan Sk memilih setiap Selasa dan Rabu untuk bertugas. Waktu bertugas juga dipendekkan antara jam 10 pagi hingga 4 petang sahaja tapi sebab dah biasa keluar kerja pagi-pagi terasa janggal sungguh keluar pukul 9 lebih, haha. Yang bestnya, jalan terus aje.. tiada kesesakan dan tiada juga sekatan jalanraya yang Sk temui di mana-mana.


Petang.. sehari sebelum PKPB 2.0, Sk mengajak Pak Inche keluar makan di cawangan Hua Mui Kopitiam Eco Botanic Nusajaya. Sebenarnya dah beberapa kali kami nak ke sini, tapi cafe ini ditutup awal sepanjang PKPP yang lepas. Pukul 8 lebih tu dah diletakkan tanda tutup, kerusi dah dinaikkan ke atas meja dan kelihatan beberapa pekerja sibuk mengemop lantai. Jadi, kalau masa PKPP tutup awal, masa PKPB ni, lagilah, kan.. pulak tu dah tak boleh duduk ramai-ramai semeja, marilah kita pergi sebelum PKPB bermula.


Lama dah Sk tidak makan di Hua Mui ni terutama kafe nostalgianya yang terletak di pusat bandar. Ini pula kali pertama Sk ke cawangan di Eco Botanic. Dekorasi dalamannya benar-benar menggamit memori dengan kemasan jubin ala 60-an, bangku kayu dan meja yang disusun memanjang serta kerusi sandar zaman filem hitam putih.


Tidak sah kalau ke kopitiam tidak pekena Roti Kaya Bun Bakar yang mengapit kepingan mentega yang masin. Roti gebu + Kaya Manis + Mentega Masin, wallawehhh. Cuma kali ini SK sengaja tidak memesan kopi, dah beberapa hari ni memang dok layan Honey Lemon panas, rasa good mood aje.


Yang sebenar, SK rindu Mee Mamak di Hua Mui.
Terdapat tiga pilihan Mee Mamak iaitu ayam, daging dan seafood, Sk pilih daging. Banyak sungguh hirisan daging lembu dalam mee ni, teringat Mee Goreng Daging Pak Mus, dua-dua saling tak kalah. Duluuuuu.. arwah abah suka makan Mee Mamak ni, tu yang terbawa-bawa sampai sekarang, suka sangat makan Mee Mamak.


Iman pilih Nasi Goreng dan Chicken Buttermilk. Ternyata pilihan yang mengecewakan sebab nasi gorengnya agak muak. Mungkin kalau dimasak ala kampung yang pedas ia lebih menyelerakan cuma tak berapa sesuailah kalau nak digandingkan dengan ayam mentega tu.


Tengahari tu, Pak Inche dah mengulang makan Nasi Lemak. Sk juga ada gorengkan cekodok pisang. Sudahnya, Chicken Chop yang dipesan tidak terhabiskan. Takpa, Iman dan Sk boleh jadi tong sampahnya, huwa huwa huwa.

Hua Mui Eco Botanic

20, Jalan Eko Botani 3/2, Taman Eko Botani, 79100 Nusajaya, Johor

Telefon 07 522 6404

 

Post a Comment

5Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. tercapai juga hajat nak ke cafe ni kan... nmpk sedap hidangan dia

    ReplyDelete
  2. Kalau saya dengan suami dapat masuk sini, nak bergambar ala-ala Saloma dengan P. Ramlee hihihiii.

    ReplyDelete
  3. Kenapalah saya tertengok gambar-gambar ni waktu sedang lapar... Hihihi

    ReplyDelete
  4. dapatkan jackpot yang besar hanya di IONQQ
    WA: +855 1537 3217

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!