SARAPAN DI MOLEK KITCHEN SAMBIL TUNGGU IMAN PRESENTATION

Seri Kandi Tanah Jauhar
6

 Assalamualaikum... 

LAMA tak sarapan buffet di hotel. Rasanya sejak 2019 memang dah jarang book hotel pakej dengan sarapan iaitu sejak Iman masuk PUO, bila dah masuk tahun 2020 lagilah memang dah tak dapat nak bercuti di hotel, kan, sedih tapi apakan daya, hidup perlu diteruskan.


Kali ini, SK berdua sahaja dengan Iman bersarapan di Molek Kitchen yang terletak berhadapan dengan Perodua Bandar Baru Uda untuk menikmati sarapan yang agak luar biasa yang jarang ditawarkan di mana-mana restoran. Bagi set American Breakfast kita boleh pilih croissant, waffle atau pancake untuk dihidangkan bersama scramble egg atau telur mata. Sk pula memilih hidangan ala Johor iaitu Lontong Darat atau Lontong Kering. Pilihannya sama ada dihidang bersama Rendang Ayam atau Daging Lembu tapi punyalah tamak kan, SK pilih Special MK iaitu kedua-dua jenis rendang, urmmm.. sedap.


American Breakfast pilihan Iman
Croissant bersama kepingan daging lembu, salad, hash brown, sosej, scramble egg, cendawan dan kacang panggang. Beverages pilihan Horlicks Ice. Sebenarnya, Iman ada presentation pukul 10, jadi lepas sarapan dia terus standby untuk presentation dalam kereta sebab malu nak present kalau ada bonda.


Sementara tunggu Iman present, Sk mengadap berkeping-keping pancake yang dicurahkan sos maple dan limpahan strawberry, blueberry serta pisang. Pishang menunggu anak sorang ni siap present. Secawan Honey Lemon Panas habis dihirup lalu minta ditambah secawan nescafe panas pula. Kebelakangan ni kuat betul minum air, malah sekali minum terus habis dua gelas, lepas tu asyik nak ke tandas pulak, haishhhh!

Tak lama, Iman pun datang balik ke meja. Presentation pospone (cemana eja?) ke malam pulak katanya sebab ada satu grup yang sepatutnya giliran sebelum Iman tapi lambat siap. Jadi, grup Iman minta pospone malam, hurm.. apa-apalah budak-budak sekarang ni. Sabar ajelerrrr..

Molek Kitchen

 No 18, Jalan Padi Emas 6/1, Bandar Baru Uda, 81200 Johor Bahru, Johor.

Telefon 018 4074016

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. SK ni update makanan memang tak pernah tak menarik..memang menarik je sepanjang masa...terliur tau

    ReplyDelete
  2. perghhh meriah sungguh american breakfast dia tu..

    ReplyDelete
  3. Makk aiii berkeping-kwping dia punya pancake dia, mau kembang perut kita Kak kalau makan tu huhuhu..

    ReplyDelete
  4. Sekarang Iman sedang buat presentationlah ye. Moga pembentangan berjalan lancar. Rindu lontonglah... biasanya time raya baru dapat makan ..uhuk uhuk!

    ReplyDelete
  5. sedapnya pancakes tu.. ish.. mmg kenyang sampai petang klu makan tu

    ReplyDelete
  6. Sedap sungguh nampak sarapan amerika tu.. Hihihi..

    Semoga anakanda Iman juga dimudahkan urusan dalam belajar & online class menjadi asbab untuk anak-anak kita semua mendapat kecemerlangan.. Amiinn

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!