SARAPAN MAGGI DAN TEH O BERRY

Seri Kandi Tanah Jauhar
5

 Assalamualaikum...

HARI pertama PKPB di Johor dan hari ketiga Sk BDR. Baru minggu pertama, masih boleh mengira lagi, esok-esok dah hari ke 18, memang yassalammmm, hahaha. Waktu BDR pula adalah antara jam 10 pagi hingga 4 petang. Tugas Sk sepanjang BDR ni tak ada apa sangatlah memandangkan banyak perkara yang sudah diselesaikan sebelum mendapat arahan BDR tu. Sekarang ni cuma memantau kelas-kelas online sahaja sama ada dibuat atau tidak. Selebihnya bergantung sahaja kepada arahan yang ditugaskan dari semasa ke semasa.


Berangannya pagi ni nak keluar cari sarapan Nasi Kerabu Daging Bakar Kak Yah Kampung Pasir, tapi berangan sajalah. Sudahnya maggi yang kau masak ya, Sk.. hahaha. Sebenarnya dah beberapa hari ni teringin nak rasa Maggi Goreng Sambal Tumis Bilis yang Iman katakan sedap. Sebelum ni, Pak Inche bawa balik sebungkus, dapat sample, tu yang bila sebungkus sedap sangat agaknya, huhu. Tapi, bolehlah, mungkin sebab rasanya tak pedas kot, macam Maggi Ayam Bakar atau Tomyam tu, berasap lidah walaupun sekadar menjamah.


Boh Berry Tea
Gabungan Strawberry dan Rasberry bersama Teh Boh yang Sk beli semasa ke Cameron Highlands.
Dua jenis teh strawberry yang SK beli, satu dari Boh dan satu lagi dari Cameron Valley.
Teh Boh ni warnanya merah, tokojut Sk masa mula-mula bancuh hari tu, tapi rasanya sedap, lagilah minum panas-panas, hurmmm.. boh, ada umph!



Sk tak pasti teh ini ada tak di pasaraya sebab menurut seorang rakan Sk, ada beberapa jenis teh yang dijual di CH merupakan limited edition dan tidak boleh didapati di mana-mana selain dalam galeri boh tea di Sungai Palas. Ah, tetiba rindu pulak dengan CH, bila nak dapat pergi lagi, tak tahulah. Tambah dengan PKP lagi empat minggu ni, kan.. nak balik kampun pun tentu tak boleh.


Mode stanby ajelah kita hari ni. Penat duduk kita baring, penat baring telentang kita mengiring.
Yang penting kena berkurung katanya. Penat berkurung kita berkebayalah pulak, penat berkebaya, kita berkabala.. huwa huwa huwa.




Tags

Post a Comment

5Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Waaa kemain colorful laptop Mak Inche tu..berkenan kitaa..hehehehe
    Teh tu kita dulu pun ada, kawan bagi, sekejap aje licin, sebab sedap hahahaha

    ReplyDelete
  2. tudiaaa..nampak sedap plak maggi tu..semalam kita dah beli maggi tomyam..saje buat standby kat rumah...anak dara suka...

    ReplyDelete
  3. eeee comelnya laptop and keyboard akak!!

    ReplyDelete
  4. Aduhai, nampak teh berry, tekak merindui scone @ cameron Higland

    ReplyDelete

  5. permainan poker dengan pelayanan CS yang ramah dan terbaik hanya di IONQQ :D
    WA: +855 1537 3217

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!