KARI AYAM & NASI GORENG SAMBAL BILIS

Seri Kandi Tanah Jauhar
3

 Assalamualaikum WBT

DAH sebulan Iman tak balik bermalam di rumah. Hari ni hari jadi Iman yang ke 23 dan dia pulak sibuk dengan program Festival Madani yang mana Iman merupakan salah seorang urusetia. Minggu ni pulak merupakan Minggu Ulangkaji, memang sibuknya dua kali gandalah nampaknya. Tapi, Iman pesan minta ambil dia petang ni bawa pergi jalan-jalan dan makan istimewa 😍.


Semalam, masak Kari Ayam untuk makan malam, masih berbaki nasi setengah periuk. Sambal bilis makan dengan Punten pun masih banyak lagi, maka terjadilah pagi ini Nasi Goreng Sambal Bilis. Pecahkan telur dalam kuali, masukkan sambal bilis, kacau rata, kemudian masukkan nasi, goreng semuanya hingga mesra.


Selain tu, ada Roti Bakar ala Kopitiam


Telur Separuh Masak


Kari Ayam malam tadi. Ada kari ayam wajiblah ada Ayam Goreng juga.

Burppp.. Alhamdulillah 😋

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Ayam goreng memang tak tinggal ye SK.
    Sanah helwah anakanda Iman yang ke-23 tahun. Moga sentiasa sihat, berjaya dunia dan akhirat. Amin.

    ReplyDelete
  2. Kat rumah ni pun sebenarnya sama jugak... especially kalau anak2 buah balik, ayam goreng x tinggal, stock mmg sentiasa ada ..selamat hari lahir Iman..semoga success dalam pembelajaran dan apa aje untuk kehidupan..

    ReplyDelete
  3. Happy Birthday Iman 💐
    SK ni kan, masak apa pun nampak sedap & menjadi je 👍👍👍

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!