TAK JADI NAK MAKAN DI PETALS AND BAKES

Seri Kandi Tanah Jauhar
6

 Assalamualaikum WBT

HARI tu, Sk ajak Fidah sarapan di Petals and Bakes, Nong Chik. Ialah, hari tu dia belanja kita sarapan di Halaman Kitchen & Coffee, kali ni biarlah kita yang belanja pulak. Sebelum tu Sk tanya jika Fidah ada apa-apa hal ke, kan.. tapi yakin giler dia jawab tak ada. Sk pulak tak perasan ada satu 'reply' berkaitan memo yang dihantar pembantu tadbir dalam whatsapp pejabat, hahaha. Herlokkkk!


Pesan sepotong Kek Pound perisa lemon ni, RM10. Kek-kek lain kebanyakannya kek keju, nanti muak pulak sebab ada ambil main course.


Tengah menyudu kek, tetiber satu whatsapp masuk dalam group. Ada perjumpaan bersama staf selepas  ceramah dari satu NGO ni. Ya Allah, cemana boleh lupakkkk!


Hidangan untuk Sk pun sampai serentak.. hahaha. Lupa nama menu ni, harga pun tak ingat. Sk cakap dengan Fidah, takpe.. kita tunggu Fidah punya sampai, snap pic dulu lepas tu kita minta tapaukan. Baik punya plan kau Sk, orang dah nak cepat nih. Nasiblah sel otak ni cepat jugak berhubung. Terus Sk ambil pinggan spaghetti dan kek tu bawa ke kaunter minta bungkuskan termasuklah sekali makanan Fidah yang belum sempat dihidang.


Tengahari baru makan la kat pejabat. Nasib eh sempat masuk perjumpaan tu. Banyak betul spaghetti tu sampai dua kali makan baru habis, tu pun rasa nak meletop perut. Pejabat baharu ni Sk duduk seorang aje, kalau ada pun staf lelaki. Memang taklah Sk nak kongsi.. hihi. 


Fidah hantar gambar dia punya.. pilihan beliau Omelette with Toast (RM15). Toast tak nampak pulak dalam gambar ya. Nampak mengenyangkan betul nih! Alhamdulillah.. 

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Kelam-kabut kejar masuk perjumpaan.
    Kena atur lain kali untuk makan di sana.

    ReplyDelete
  2. Mujurlah tengok whatsapp terus baca dapatlah juga hadir perjumpaan

    ReplyDelete
  3. Tengok spagheti tu memang banyak sungguh.

    Nampaknya kena atur sekali lagi la makan kat situ. Lain feel dine-in dengan bungkus 😀

    ReplyDelete
  4. Sebbaik sel sel otak berhubung dengan cepat. kalau tidak mahu kalut kejar masa. Uishh dia punya kek tu nampak moist betul. Tergugat anak tekak kita. huhu..Ini yang macam nak mencari ni.

    ReplyDelete
  5. Alahai terus x jadi lepak makan santai-santai ye..Kadang-kala memang cenggitu la kan..

    ReplyDelete
  6. macam tu lah kerja makan gaji... berkejaran dengan masa...kadang kadang geram apasal semuanya main adhoc je...
    tapi kerja berniaga sendiri pun sama juga... tiba tiba klien ajak jumpa masa tu juga...
    layan aje lahhh

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!