BERBUKA 10 PUASA DI GRAND SEAFOOD SENIBONG

Seri Kandi Tanah Jauhar
4

 Assalamualaikum WBT

NAMPAKNYA Majikan Sk dah buat u-turn daaaa. Mulai hari ini, waktu pulang adalah jam 4 petang manakala setiap khamis, waktu pulang jam 2.30 petang. Sk dah cakap berapa kali yang waktu pulang sebelum pkp dulu jam 4.. hah.. masin mulut kau Sk, dah kena balik pukul 4 pulak. Kan dah tak sempat masak nanti sebab balik lambat.. tibahhh! 


Malam tadi berbuka di Grand Seafood Senibong. Setiap tahun memang wajib walau sekali berbuka puasa di Restoran Makanan Laut. Sebenarnya, sejak sebelum puasa memasing dah menyatakan kerinduan masing-masing nak makan di sini tapi ada saja agenda lain. Semalam, pagi-pagi Sk dah beritahu Pak Inche untuk berbuka di sini sebelum hantar Iman balik ke kolej.


Sebelum keluar dari taman, singgah sekejap beli Tepung Pelita Dahlia di Pasar Ramadhan Taman Pulai Mutiara. Sedap sangat Tepung Pelita dan harga pun berpatutan.


Deep Fried Fish Skin with Salted Egg Yolk (S) RM32. Ini kegemaran Sk dan Iman, ratah-ratah aje macam makan keropok. Beza giler porsi kulit ikan dengan yang pernah kami makan SEBELUM INI. Nak buat macam mana, semua mesti akur tentang kenaikan kos modal dan bahan mentah. 


Sunnah berbuka dengan sesuatu yang manis.. contohnya.. berbuka dengan Sk.. ahaks!


Stir Fried Sambal Kangkong (S) RM15. Sedap sambal kangkong walaupun tak rasa sangat belacannya. 


Baby Sotong with Honey Sauce (S) RM32. Favourite Pak Inche ni, jangan kata tidak. Di sini, 100% baby squid ya, dia tak campur sayuran lain kecuali salad tu sebagai hiasan.


Stir Fried Mushroom and Vegetables (S) RM26. Walaupun dah ada kangkong, tetaplah Pak Inche nak sayur brokoli dengan cendawan ni.


Lagi satu menu pilihan Pak Inche, Wok Fried Sambal Petai with Prawn (S) RM35. Baca menu dah tahu, masakan ini didominasi oleh petai. Sambal dia sikit jer tak macam kita punya sambal tapi sedap. Macammana eh nak masak sambal macam ni? 


Stir Fried Sotong with Salted Egg (S) RM32. Salutan telur masin tu sedap tapi sotong agak liat.


Wok Fried Local Lala (S) RM30. Ingatkan lala (Retak Seribu) tapi rupanya kepah. Sedap masakan ini, kepahnya debab-debab.


Crispy Boneless Chicken with Honey Sauce (S) RM32. Hidangan terakhir dihantar ke meja, speechless.. ingatkan ia ala-ala Boneless Chicken with Lemon Sauce yang biasa kami makan di kebanyakan seafood restaurant. Tak sangka juga ia datang bersama roti. Yang ni memasing buat kata sepakat untuk terus ditapau, tak larat nak makan pun ye jugak.


Rasanya.. inilah terpaling banyak menu kami ambil sepanjang beberapa kali makan bertiga di Grand Seafood Senibong. Licin semua ya kecuali Sotong Telur Masin tu tinggal sikit, Pak Inche sambung makan di rumah. Crispy Boneless Chicken tu kami hantar ke rumah Cik Ani.


Jom la sesiapa yang rasa nak berbuka puasa makanan laut, marilah ke ..

Grand Seafood Senibong

RT7-01-01, Stellar Walk
Jalan Persiaran Senibong
81750 Masai, Johor

Untuk pertanyaan dan tempahan
019 7377556

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. macam sedap pulak yang last makan dengan roti tu kak.. terus bagi idea kat saya nak makan apa berbuka hari ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. lain kali kalau nak makan tu tak yah order nasi putih.

      Delete
  2. Cantik ahhhh sambal petai PI tu.

    ReplyDelete
  3. Okey nanti nak makan kat sini gak..x bleh x ni...hari tu masa kat JB pi gak..tapi penuh...pusing pi tempat lain...

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!