PAU SAMBAL NOSTALGIA - Alam Sari Di Tanah Jauhar

PAU SAMBAL NOSTALGIA

 Assalamualaikum... 

PAU sambal atau masa sekolah-sekolah dulu, kami panggil Burger Malaysia, hahaha. Inilah antara kuih kegemaran Sk. Yang beryis-yis, yang goreng-goreng memang Sk sukalah sangat kecuali donut. Donut tu bukan tak suka tapi tak gemor nak memakannya sebab nanti comot bibir dengan gula. Yang berterabur ke bajunya lain pulak, hihi. 

Boleh dikatakan, asal nampak jer pau sambal ni mesti beli. Dulu la... tapi sejak setahun dua ni, Sk dah jarang beli kononnya nak jaga badan.. tapi samo jugak. Tak makan pau sambal, benda lain kemahen lagi mentekedarah, huhuhu. Tapi benda yang selalu menghalang beli ialah takut tak sedap. Takut paunya keras atau sambalnya kedek, tu memang selalu la jumpa, huhu.

Jadi, sejak semalam terpandang pau sambal ni di Kafe Kak Sab, rasa macam nakkkkk sangat. Lama dah tak makan yang rupa lagu kantin sekolah ni, nostalgia sangat rupanya tu, hahaha. Nak makan satu jer, buat lepas keinginan, sekali kena beli lima daaa.. RM2/ 5 biji. Ah, sape pulak nak makan banyak-banyak ni? Pelawa member, dia pun nak jaga badan juga, huwa huwa huwa.


Pagi tadi dah balun dua, sedapppp lak tu,  ni tengah pikio, tengahari ni nak pergi beli nasi atau bedal pau sambal ni aje?
Kalau pergi beli nasi, kompomlah pau sambal ni akan dimakan waktu petang. Kalau makan pau sambal sekarang, petang nanti pulak kelaparan. Ada karang sampai rumah, satu dapur aku makan, hahahaha.

hurmmm.. nasi.. pau... nasi... pau... nasi ... pau... hurmmmm


10 comments:

  1. Pau sambal memang susah nak tolak. Kadang boleh makan dua biji sekali duduk.

    ReplyDelete
  2. hahaha pening ye nak pilih pau ke nasi...
    tapi saya dah lama gila x makan pau ni kak...
    susah nk jumpa yg sedap..

    ReplyDelete
  3. Sedap tu lawankan dengan teh 0 panas. Kalau kena yang sambalnya mantap.. Uih, best layan. Jangan kena yang sambal cilinya tak betul-betul masak. Boleh sakit perut dibuatnya.. Apapun saya fail masak pau ni. Hihihi.. Sekian

    ReplyDelete
  4. wak pon sukak pau sambal nih., sedapp walaupun pedass

    ReplyDelete
  5. Suka tapi x tahan ngan kepedasannya tu

    ReplyDelete
  6. Halo semua yang melihat ini di seluruh dunia, ada banyak penipu di situs ini, saya punya kabar baik untuk dibagikan. tolong bergabung dengan saya untuk bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pemberi pinjaman. Saya baru saja mendapat pinjaman dari ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN FIRM yang sah. Beginilah cara saya mendapatkan kontak mereka. Saya melihat testimoni Ibu Nuliana Novi dari Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari mereka dan dia memberi mereka email ke semua orang "elinajohnson22@gmail.com" jadi saya segera mengirim email kepada mereka dan mereka menanggapi email saya, Jujur, pada awalnya saya sangat takut karena saya telah kehilangan uang saya dengan begitu bodohnya sebelumnya. Tapi, saya kaget karena kurang dari 3 jam setelah itu, pinjaman Rp 700.000.000, saya ajukan sampai benar-benar ditransfer ke rekening saya.

    Seluruh prosesnya sederhana. dan pinjaman mendesak dengan bunga 2% Saya mendapat cepat Tidak ada biaya dari perusahaan, yang saya lakukan hanyalah membayar pin pinjaman ke Kementerian. Tidak ada penjamin yang dibutuhkan dari saya. sampai sekarang, saya masih sulit percaya bahwa itu benar.

    Saya pikir saya sedang bermimpi ketika saya mendapat peringatan dari bank saya. Sekarang hatiku dipenuhi dengan kegembiraan. Saran saya sederhana untuk semua orang yang mencari dorongan tulus untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulai bisnis atau untuk membiayai proyek adalah dengan mengirim email kepada mereka sekarang dan Anda akan terkejut betapa saya terkejut. Secara khusus saya ingin berterima kasih kepada Nuliana novi yang telah memberikan kontaknya di forum ini.

    Dan jika Anda menelepon mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka dan itu belum semuanya, mereka memiliki jangka waktu yang tepat yang juga memberikan nasihat keuangan tentang bagaimana Anda menginvestasikan pinjaman Anda untuk memastikan Anda tidak pernah jatuh miskin lagi dalam hidup Anda dan layanan ini. gratis, tolong sebarkan kabar baik agar orang lain juga bisa mendapatkan keuntungan. terima kasih, email mereka lagi ^elinajohnson22@gmail.com

    ^, Nama saya Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, ini email saya wahyunielvin@gmail.com Catatan: semua scammer meminta biaya pendaftaran, hati-hati, semuanya scam. semoga ALLAH memberkati kalian semua. Satu hal terakhir yang perlu diperhatikan, tolong ada beberapa orang yang menggunakan kesaksian ini untuk alasan egois mereka, saya yang dengan kesaksian yang benar yang lain adalah palsu dan mereka adalah penipu, harap berhati-hati.

    ReplyDelete
  7. Apo panjang beno iklan atas ni ...eee

    Pau sambal ni kesukaan Yana, pantang nampak mesti beli, tak kira sedap ke tak..

    ReplyDelete
  8. AJOQQ agen jud! poker online terpecaya dan teraman di indonesia :)
    gampang menangnya dan banyak bonusnya :)
    ayo segera bergabung bersama kami hanya di AJOQQ :)
    WA;+855969190856

    ReplyDelete
  9. Halo,
    Nama saya ANITA LANSAM (lansamanita@gmail.com) dari Tambun, Indonesia Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ALLAH yang telah mengakhiri penderitaan saya melalui Avants Loans karena telah memberikan pinjaman sebesar Rp280.000.000,00. Bagi yang sedang mencari pinjaman harus sangat berhati-hati karena banyak sekali lender palsu dimana-mana, hanya sedikit yang asli. Saya mengatakan ini karena saya scammed hampir Rp40jt. Hanya PINJAMAN AVANTS yang nyata dan tepercaya karena mereka mentransfer pinjaman saya ke akun saya tanpa menghabiskan banyak waktu. Mereka yang mencari pinjaman online asli dan sah harus menghubungi AVANTS LOAN melalui
    Email: (avantloanson@gmail.com)
    Whatsapp: (+6281334785906)

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih