SARAPAN LONTONG PAGI INI - Alam Sari Di Tanah Jauhar

SARAPAN LONTONG PAGI INI

 Assalamualaikum...

BARU jer berpakat dengan Iman, nak jaga diet sepanjang February ini, entah macam mana malam tadi, borak punya borak, tersebut nak makan lontong untuk sarapan pagi ini, poooodahhh!! Hahahahaha. Disebabkan hari ini Sk bekerja dari rumah, jadi kenalah cari sarapan yang dekat dalam kawasan rumah. Rindu dengan lontong yang selalu Sk tapau semasa tempoh PKP 1.0 yang lepas. Cari-cari dalam whatsapp history, Sk mesej kot la dia ada buat servis penghantaran ke rumah macam dulu. Rupanya sekarang memang dia berniaga terus dari gerai tepi masjid taman. Nak makan punya pasal, haruslah gagah keluar rumah oh, hahaha.


Lontong memang telah siap dipek dalam tipuware dan kuah lodeh jugak dah siap ikat tepi. berbungkus. Dalam tipuware, dah ada ketupat segera siap potong, telur sebiji dan tauhu goreng sebelah. Ada dua bungkus kecil sambal tumis dan sambal kacang. Tak banyak sayur dalam kuah lodehnya, cuma kacang panjang yang dipotong kecil-kecil, kubis, carrot dan tempe tapi kuahnya tetap lemak merdu. Sk tambah rendang daging anniversary.. haaaa.. tu buat rasa macam hari ni hari raya, hahahaha.

Dah.. jom work for home... Eh... Work from home 🏡🏡🏡

💤 💤 💤
😴


7 comments:

  1. SK ni kan, kalau pasal mengumpan memang hebat. Semua yang diumpan tu menarik selera thau...!!
    Macam nak kena masak juga lontong nih.. Hadoiiii

    ReplyDelete
  2. ngences tengok lontong SK... lamaaaa sangat tak makan nih, nak buat macam tak berapa rajin sbb tukang makannya tak de..huhu

    ReplyDelete
  3. Ala diet potong gula je dulu kak, lelain makan jee tapi sikit..eh jap, boleh ke diet tu haaaa... hahahaha

    ReplyDelete
  4. potong gula dan garam utk diet :)

    ReplyDelete
  5. OK esok nak cari lontong!!
    Hahah lontong ni kalau org x pandai buat kuah nya, jadi x sedap..

    alamakk time ni rindu plak lontong arwah mak...

    ReplyDelete

  6. menang dengan mudah bermain di IONQQ
    ayo segera daftar dan coba
    WA; +855 1537 3217

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih