WOODFIRE BURGER YANG TERLAMPAU SEDAP - Alam Sari Di Tanah Jauhar

WOODFIRE BURGER YANG TERLAMPAU SEDAP

 Assalamualaikum..

SEJAK dibenarkan makan berdua dalam Perintah Kawalan Pergerakan 2.0 ini, Sk belum lagi makan berdua di kedai bersama Pak Inche. Tapi, semasa memesan Woodfire Burger ni, lama jugaklah kami duduk berdua di meja makan sementara menunggu pesanan kami disiapkan. Nampak gayanya pun Pak Inche sekarang lebih suka menapau daripada meninggalkan anak yang seketul ituh di rumah.. hihihi.

Kami pergi ke Woodfire cawangan Taman Suria. Tak silap Sk, yang ni merupakan branch asal Woodfire Burger ni. Duluuuuuuuu.. tak ingat ada tulis atau tak, Pak Inche pernah sekali membeli burger bakar yang terkenal di JB ni semasa mereka membuka gerai di Pesta Konvo UTM. Punyalah panjang beratur masa tu, kata Pak Inche. Jadi, lepas tu memang tak ada beli walaupun WF ni dah buka beberapa cawangan, ni lah.. tetiba tekak orang tu nak makan burger bakar, huhu.


Di Medan Selera Taman Suria ni, WF menyewa dua unit kedai. Ramai betul pekerjanya dan suasana mereka bekerja begitu sistematik. Walaupun keluasan kedai agak terhad tapi agaknya semua pun kurus-kurus dan berdiri setempat sahaja untuk menyediakan burger pelanggan. Untuk operasi masak-memasak, ada ruang lain dan satu tingkap kecil untuk menghulur patty dan roti yang telah siap dibakar. Tengok mereka tak henti-henti bekerja dan berbiji-biji burger disediakan, orangnya tak ada.. haaa.. tu semua yang tempah dalam talian laaa..

Setelah beberapa lama (tak lama pun, cuma 'penantian satu penyiksaan'.. hahaha.. ada yang nyanyi ke tu???)

Okey, setelah beberapa lama menunggu, nombor pesanan kami pun dipanggil, Sk masih ingat nombornya 119, hihi


Banyak menu burgernya dari harga RM16 hingga mencecah hampir RM200. Rimau kalau tahu harga burger ni pun mahu terkentut agaknya, hahaha. Yang ni burger paling murah, RM16.00. Boleh add-on fries atau curly fries tapi kami ambil ala carte. Kalau nak rasa burger macam Mat Saleh makan dalam rancangan makan-makan omputeh tu, bolehlah beli burger WF ni, berbaloi-baloi, teringat sampai sekarang, huhu.


Freshflip Burger ni  kami pesan dua ketul, seketul untuk Pak Inche, seketul untuk Iman. Patty burger dibuat dari daging lembu sebenar... ah.. maksud Sk bukanlah daging burger lain tu bukan lembu sebenar, tapi yang ni memang daging burger yang dihancurkan tu dan dibentuk menjadi patty yang juicy.. ahh.. faham-fahamlah ek apa yang SK taip ni, hihi.


Haaa.. yang ni burger Sk. Smoked Beef Burger. Biasalah Sk ni memang lebih sudu dari kuah. Yang ni harganya RM20 tapi masa sampai rumah dah tunggang terbalik akibat pemanduan Pak Inche yang terlampau, tak nampak bumper katanya, huhu. Baca nama jer dah tahu, intinya adalah daging lembu salai yang sangat lembut dan juicy dan ada hirisan bawang juga. Shoooo Shedappppp...Eh, kenapa dok terasa-rasa kat tekak ni?? Nak kena repeat ke macam mana ni, tolongggggg!!




8 comments:

  1. Uish, tengok pun dah tau sedap tu.. Memang masak guna woodfire ke SK. Berganda sedap tu.. Teringat zaman kanak-kanak & remaja saya memang masak guna woodfire la.. Hihihi..

    ReplyDelete
  2. Repeat lagi aaarrrr.... Kalau saya rasa sedap, memang saya repeat!

    ReplyDelete
  3. puas makan ni kalau mcm ni, mmg kenyang

    ReplyDelete
  4. Memang kena repeat kalau dah Juicy semuanyaaaa... Hahahaha...

    ReplyDelete
  5. nmpk juicy burger daging lembu tuuu., ;p

    ReplyDelete
  6. Woodfire ni Kak sejengkal je dengan rumah kita, tapi entah, belum ada nafsu nak beli..tapi one day nak try jugaa.. geramm nengokkkk

    ReplyDelete
  7. perghhhh menarik gila tp kita hidu je la kak hahaha:D

    ReplyDelete
  8. AJOQQ menyediakan 9 permainan yang terdiri dari :
    Poker,Domino99 ,BandarQ,BandarPoker,Capsa,AduQ,Sakong,Bandar66 ( NEW GAME )
    Ayo segera bergabung bersama kami di AJOQQ :)
    Bonus : Rollingan 0.3% dan Referral 20% :)
    WA;+855969190856

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih