KARI AYAM DI HARI SABTU

Assalamualaikum wbt 

LUAR biasa mambang rajin hari ini apabila terjadinya Kari Ayam di hari sabtu kerana sabtu selalunya hari meronggeng anak beranak. Pagi ni Sk cuma sediakan sarapan roti kaya dan telur separuh masak untuk Pak Inche. Bila Sk tanya, nak masak apa-apa ke, untuk makan hari ni, PI pun dah tak ada idea. Nak makan luar, rasa malas. Serik pun ya makan nasi goreng bodo-bodo dah sebelas doblas inggit. Lalu Sk memutuskan untuk menggulai ayam sahajalah yang senang.


Mula nak masak asam pedas tapi tengok Pak Inche macam tak setuju, jadi, Sk masaklah kari. Lama jugak tak makan kari ayam masakan sendiri. Kalau masak kari, wajiblah goreng papadom.


Salad, timun dan tomato lebih masa masak nasi ayam hari tu. Sebab cili hidup pun ada lagi, kita buatlah sambal belacan limau kasturi.


Kari ayam dengan kentang. Pejam mata aje masak kari ni (tipu). Menantu mami mamak lah katakannnn. Berselera la memasing makan sebab sarapan roti aje kan. Bagus pulak memasing hari ni tak ada bising nak pergi jalan-jalan. Bolehlah lepas ni Sk menjahit mata. 😍


Masak kari, selain wajib ada papadom, wajib juga goreng ayam. Perap garam kunyit aje, tak payah berempah bagai. Hurmm.. lepas makan ngantuk la pulak, dah macam baru lepas pekena nasi ganja pulak 🤣

Dah.. dah.. jom kita jadi starfish 😆

Post a Comment

1 Comments

  1. Rajin SK masak hari ni. Saya cuti masak. :)
    Selera tengok kari ayam, ada papadom dan sambal belacan.

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih