MAKAN DI MAJLIS JAMUAN HARI RAYA KOLEJ

 Assalamualaikum wbt

TERKEJUT dua kali nampaknya pada hari raya tahun ini. Mula-mula, terkejut apabila Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja pada 1 Mei lepas mengumumkan tarikh 1 Syawal 1443H jatuh pada 2 Mei 2022. Kali kedua terkejut apabila seorang rakan sekerja Sk yang merupakan salah seorang Ahli Jawatankuasa Majlis Jamuan Hari Raya Kolej memberitahu, majlis sambutan hari raya peringkat kolej telah dipercepatkan pada hari Khamis, 26 Mei 2022. Tarikh asal adalah hari terakhir Syawal iaitu 1 Jun 2022. 

Seperti yang Sk ceritakan dalam entri DADIH, tahun ini kami datang sebagai jemputan sahaja. Jadi, Sk betul-betul datang bawa perut semata berserta senyuman paling manis, hahahaha. 


Bergambar kenangan bersama props yang disediakan oleh Cik Mat Rajak, orang kuat bab hias-menghias di kolej. Bagi jerlah apa-apa kat dia, riben yang dah buruk pun boleh nampak baru. Cik Mat kata, memang kerja dia sampai mati bab deko mendeko ni. Ialah, dah sain darah tuuuuu, sampuk Sk. Gelak besarlah Cik Mat, hahaha.


Disebabkan Sk telah menerima jemputan Rumah Terbuka Hari Raya dari Pulai Springs Resort juga, jadi, tak bolehlah nak makan banyak-banyak. Eh, sebenarnya, boleh jer kalau nak makan banyak-banyak, haaa.. macam tak biasa pulak, hahaha.
 
Sk 'aim' nak makan Lontong tapi hampa sebab ia tidak disediakan. Apa yang ada, kita bedallah, antaranya Nasi Beriani, Daging Beriani, Ayam Masak Merah dan Pajeri Nanas. Lemang dan Rendang Daging pun ada. Rendang Ayam pun ada rasanya, tapi Sk tak ambil. Nasi impit dan bergedil tu sebenarnya untuk soto, tapi Sk tak ambil soto.... pada mulanyaaa...... sebab konon kenyang dah tu, tapi...


Ehhhhh.. rasa tak boleh jadik pulak jika tak dijamah soto yang sudah terhidang di depan mata, hahaha. Mujurrrrr ya, mujur ambil, sebab sotonya sedap. Sup yang dihidangkan memang berasa rempah sotonya, bukan rasa sup semata. Yang best, dalamnya ada banyak ceker dan leherrrrr yang cair di mulut ko!


Churros yang khabarnya ditaja. Beratur sekali la dengan pelajar-pelajar, takkanlah mentang kita tua staf, nak potong barisan pulak, kan. Sebagai remaja purba, kenalah tunjuk contoh yang baik kepada remaja 'jaman now'.. tak gituhhhhh?

Post a Comment

3 Comments

  1. bestkan...datang jadi tetamu bawa perut aje...hahaha

    ReplyDelete
  2. cantik deko Cik Mat...suka ceker jg...yummy..,,sotonya..

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih