MAKAN DI RESTORAN YX LAGI

Seri Kandi Tanah Jauhar
9

 Assalamualaikum WBT

SELEPAS Hari Raya Haji, nampaknya mambang rajin dah lari. Tak tahu ke mana menghilang. Dah dua hari makan malam pun pesan melalui grab. Eh, tetiba teringat pulak, tular beberapa hari ni, ada cik pon dan cik cong merata. Malah di taman perumahan Sk, cik cong dikesan membonceng motor orang. Sk sendiri tengok rakaman cctv tu, walaupun agak berbalam, tapi jelas ikatan ponjot di kepalanya, eh.. seram. Naza kata, ada seorang kakak tu beritahu, sekarang ni musim penuntut ilmu hitam cuba try test ilmu mereka, tu yang macam-macam benda keluar.. wallahu'alam.


Dari cerita seram, kita balik la pada objektif utama tajuk hari ini, Makan Di Restoran YX lagi. Lagi tu, maknanya dah datang dua kali. Kalau lagi-lagi tu maknanya dah tiga kali, gituhhh 😆. Kali pertama Makan di Restoran YX, boleh baca DI SINI. Ni, Iman la nak makan Siput Gonggong. Sk makan seekor aje, sedap cicah dengan sos cili yang rasa seakan-akan sos cili nasi ayam di The Chicken Rice Shop 😋.


Lama tak makan ikan.. asyik daging ayam daging ayam. Ambil ikan Siakap Masak Tiga Rasa. Sedap masakan tiga rasa di sini. Ikan pun tak terlalu garing, rangup dan empuk isinya. Oleh sebab sedap sangat, kami makan sampai tinggal tulang.


Sotong Telur Masin is wajib. Tapi, kali ni macam lebih rasa tepung dari rasa telur masin namun tidaklah mengecewakan. Ni separuh aje luak, jadi lebihnya, kita minta bungkus bawa balik.


Bean Curd Hot Plate.. ini sedap dan banyakkk toufu. Ada sesetengah restoran akan tambah isi udang dan cendawan serta cili benggala dalam hot plate tapi yang ni, semuanya toufu dan ada la telur yang dipecahkan dan dibiar masak sendiri atas hot plate.


Kegemaran Iman ni, Chicken Lemon. Ayamnya sedikit tawar dan agak kering. Sk makan sekeping jer, selebihnya Sk la perabih ikan dan sayur kangkung. Tu, mujurlah cuma ambil kangkung aje, ikut Pak Inche, nak jugak sayur brokoli dengan cendawan tu. Dalam berhemah-hemah memesan, enam lauk jugak terhidang atas meja. 


Jumlah semua RM170 lebih kurang. Nanti Sk edit masukkan harga dan tepek gambar bil eh.. mana tah bilnya.. hahahahaha.

Edit : Okey, dah tepek bil kat sini.. ngam RM170 laaa..

Post a Comment

9Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Amboi seksi sungguh la ikan siakap tu...kita pun nak makan kat sini gak la nanti...

    ReplyDelete
  2. Eh2, ok sangat harga tu utk 6 lauk, siap ada ikan, sotong dgn siput. Kalau la kat KL dapat makan seafood dgn harga macam tu 😅 sotong telur masin tu buat kita terliur je.

    ReplyDelete
  3. Kalau nk ikutkan agak murah jugaklah menu tu semua kak SK... siap ada ikan dan sotong tu... selalunya ikan tu yg mahal

    ReplyDelete
  4. Oh macam tu rupa menu siput gonggong

    ReplyDelete
  5. alamak ada cikcong cikpon plk dah dari mana la dtgnya tu...seram la nak bangun kencing tengah malam...

    ReplyDelete
  6. waduhhhh sedapnya semua menu dia tu

    ReplyDelete
  7. kalau repeat mkn tu..sedap la kan...lpr plak tgk lauk2 tu....siput tarik tu lama tk mkn ..time outstaion sabah dpt la merasa

    ReplyDelete
  8. Sama juga, komen saya disembunyikan mambang kot SK kihkihkihhh!

    ReplyDelete
  9. Eh, seram pulak kita dengar. Lagi seram kalau tengok videonya memang ada cik pon tu.
    Tudiaaa..menu sedap sedap Mak Inche tayang. Simple je nama resto ni.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!