NASI GORENG UDANG KERING

Seri Kandi Tanah Jauhar
2

 Assalamualaikum WBT

BARU berangan nak ulang makan Nasi Goreng Udang Kering yang Sk masak pagi tadi, rupanya, dah wassalam.  Tentu-tentu la Pak Inche yang habiskan, memang begitu la dia selalu, kalau masa sarapan tu makannya sesenduk aje, nanti tiba-tiba tengahari dia la kasi perabis. Hari ni pulak, Pak Inche bertugas 'cover' Perlawanan Akhir Piala FA 2023. Buat pertama kalinya tahun ini ia diadakan di Stadium Sultan Ibrahim iaitu di luar Lembah Klang.


Bagi mengelakkan kesesakan, awal-awal dah gerak ke stadium. Pak Inche ni kena tenang-tenang, tak boleh kelam-kabut. Bukan faktor usia, malah sejak zaman muda pun macam tu. Kalau orang terlalu ramai, mulalah angin pus-pus dia datang. 


Sarapan pagi ni, Telur Separuh Masak dan Nasi Goreng Udang Kering.


Sk tumbuk bawang merah, cili padi dan udang kering (rendam bagi lembut). Tumbuk sampai lumat kemudian tumis dalam kuali hingga terbit minyak. Pecahkan telur, kacau sekejap barulah masukkan nasi sejuk. Goreng sampai berasap barulah rasanya meresap!.


Masa beli barang dapur kat Giant, nampak Giant dah ada jual Kek Lapis Sarawak. Sekarang, tak perlu ke Sarawak nak beli kek lapis, selain beli online, di Johor pun dah ramai pengusaha kek lapis. Tak sangka di Giant pun ada jual. Nampaknya, raya tahun depan beli kek lapis di Giant saja la.. sebab tukang buat kek lapis kita, dah nak berhijrah ke negara 'Land Of The Morning Calm' .. 😍😍😍

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Terasa-rasa sedapnya nasi goreng tu SK... Nak buat jugalah nanti, stok udang kering baru mendarat dari Lumut :)
    Good luck JDT!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih, PH.

      Wahhh.. kalau udang kering baru, lagi sedap rasa dia tu!

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!