MAKAN BIHUN SUP KEDAH 'TAK' BEDENGUNG DI FIESTA UPTOWN KANGKAR PULAI

Seri Kandi Tanah Jauhar
11

 Assalamualaikum WBT

DEKAT Bandar Baru Kangkar Pulai sekarang, sejak 7 Julai lepas sedang berlangsung Festival Keusahawanan Fiesta Jom Makan & Gegar Usahawan Kecil Bangsa Johor. Lokasinya di Uptown Bandar Baru Kangkar Pulai, bermula jam 11 pagi hingga 12 tengah malam yang akan berakhir pada 16 Julai ini. Sk dan Pak Inche baru berkesempatan ke sana, malam tadi. 


Ingatkan Pak Inche nak suruh masak. Hari ahad tuari, dia beli seekor ikan siakap (lupa tanya beli kat mana). Nampak juga ada daun ketumbar dalam chiller, kalau dah ada daun ketumbar tu maknanya tak boleh bertangguh nak masak. Daun ketumbar pun dah layu di hujung mekar nampaknya. Tapi, Pak Inche kata, tak yah masak, nak makan di luar. Rupanya dia dah plan nak pergi fiesta ni.


Kami bergerak dari gerai yang berada di sebelah kanan dulu, nak tinjau apa yang menarik. Sk nampak Baby Pancake ni, teringat ada sekali Iman nak beli dari vendor di Taman Pulai Mutiara tapi dah habis. Sk beritahu Pak Inche, terus dia bagi duit suruh beli, nanti hantar kat Iman. Pancake ada set RM12 (2 toppings), RM14 (3 toppings) dan RM16 (4 toppings). Sk pilih yang RM12, ambil topping Salted Caramel + Oreo dan Nutella + Biscoff.


Tapi tu la.. belum pun sempat meninjau gerai-gerai di sebelah sana, Pak Inche dah nampak Gerai Bihun Sup Kedah Bedengung ni. Hurmmm.. kadang tak faham la, pergi Kedah makan bihun sup, pergi Penang makan bihun sup, pi Melaka makan bihun sup, kat Johor pun nak makan Bihun Sup juga??? Disebabkan Sk malas nak pergi gerai lain, Sk pesan jer Nasi Ayam dari gerai yang sama. Bihun Sup dan Nasi Ayam, RM25 ya, giler! Hahahaha. Bihun Sup tu, RM15. Pak Inche nampak orang gerai ni jugak goreng kuey teow, terus dia beli sepinggan, lupa berapa RM.


Makin malam orang makin ramai. Masa tu la nampak ada gerai jual Tongmo Grill dan Oyster Bakar. Dah janji dengan Pak Inche malam ni nak datang lagi makan Tongmo. Sepanjang jalan ke UTM, SK berleter pasal bihun sup.. cannot brain la.. pantang jumpa bihun sup, hahahaha. Dahlah kata Bihun Sup Kedah tapi tak ada cabai merah.. huh!

Post a Comment

11Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. sy kalau pasar malam kat sana mst x boleh tgk bihun sup kedah... mmg fav abis

    ReplyDelete
  2. SA lebih suka mee sup cpmpare to bihun sup..kalau dapat mee sup ada tetel dan daging sedapnyaaaa

    ReplyDelete
  3. Makk aih…mahalnya! Dua hidangan tu je dah RM25. Bedengung membayarnya 😅

    ReplyDelete
  4. saya kalau ke pasar malam pun akan cari bihun sup kedah memang tak boleh move on dengan sambal merah...

    ReplyDelete
  5. Bihun sup sampai rm15
    Berdengung sungguh

    ReplyDelete
  6. ohhh ini lah bendanya yang khemah2 tu...bole la ajak hosmet2 ku pergi

    ReplyDelete
  7. bestnya ade jual tiram bakar dgn tongmo. feveret tu. mesti sedap bihun tu sampai tak berdengung2

    ReplyDelete
  8. he hee kemana mana mkn mihun sup, ni betul2 sukaa mihun sup.
    hirup kuahh sedappnya tgk.

    ReplyDelete
  9. Hantu bihun sup sungguh Pak Inche'. Uishh mahal nau RM15 tu. Memang giler lah. Ke nak cover duit tapak niaga sekali tu jual mahal mahal. Ish ish ish...

    ReplyDelete
  10. ritu plan nak merayap situ jugak SK sampai tutup akk x myempat nk gi..lalu jew banyak kali

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!