TAPAU IKAN BAKAR TIP TOP - Alam Sari Di Tanah Jauhar

TAPAU IKAN BAKAR TIP TOP

 Assalamualaikum...


LAUK makan malam, malam ini.. Ikan Pari Bakar Sambal dan Sotong Bakar Sambal yang Pak Inche tapau dari gerai ikan Bakar Tip Top feberet kami tiga beranak. Sotong Bakar tak ambil gambarnya sebab dah wassalam. Gambar yang ada ni pun sebab ikannya ada berbaki, Pak Inche kalau membeli ikan memang akan beli dua bungkus sebab dua beranak ni memang hantu ikan bakar 😂

Hurmmm.. pedas giler sambalnya kali ni sampai habis air sejuk setengah botol besar, hahaha. Ramai mengeluh lada kering sekarang pedas, termasuk yang jenis Tak pedas tu pun, pedas jugak bila dimasak.

Yang best kali ni, sotongnya banyak penuh semangkuk. Selalu dapatlah seorang tiga keping kot, kali ni puas makan sampai meratah. Agaknya PKP ni tak ada orang datang, tu yang jadi pemurah, huhuhu.

3 comments:

  1. Syoknya, puas makan sotong 😊

    ReplyDelete
  2. Agaknya negara pembekal cili kering kehabisan stok cili kurang pedas. Saya pun terasa kepedasannya juga.

    ReplyDelete
  3. mungkin cili PKP ni dapat vitamin lebih, so jadi lagi pedas..hahahaha

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih