LAUK-PAUK SEMALAM - Alam Sari Di Tanah Jauhar

LAUK-PAUK SEMALAM

 Assalamualaikum...

HARI kedua PKP 2,0. tak boleh makan luar. malam ni cuma habiskan lauk pauk semalam sajo. 


Tambah udang goreng empat ekor, Sk tak makan udang ni, rasa macam nak cuba berpantang la kunun. Udang gaul garam dan kunyit kemudian goreng tenggelam.


Ikan dah digaram kunyit ada lebih sekeping semalam sengaja tinggalkan untuk goreng malam ni. Lepas goreng ikan ni terus goreng udang di atas tadi.


Kari ikan tinggal bahagian ekor dan kepala sebelah. Dua-dua tu Sk perabihkan. Orang lain tak nak maklumlah dah ada udang.


Tentulah Sk jugak tong sampahnya. Tak apalah, asal tidak membazir.

Tengah pikio menu esok pulak.





5 comments:

  1. Kalau udang tu, saya pun sanggup jadi tong sampahnya haha

    ReplyDelete
  2. oh sedap juga kalo masak kari ikan pkp ni..tapi nanti la dulu..esok lusa da ada menu diorang ni..

    ReplyDelete
  3. hahah sebut la tong sampah pun tak apa la kan, janji tak membazir

    ReplyDelete
  4. Tong sampah eh? Hahaha... Dtg blog SK ni jarang tak gelak tau haha..

    ReplyDelete
  5. Paling sedap tu ikan goreng semalam!

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih