BEKAL - Alam Sari Di Tanah Jauhar

BEKAL

 Assalamualaikum...

HARI ini merupakan hari bekerja di pejabat. Bila kerajaan mengumumkan PKP 3.0, kami mula menerima jadual bertugas mengikut giliran. Cuma 30 peratus sahaja staf bahagian pengurusan yang akan berada di pejabat setiap hari. Giliran bekerja di rumah, masing-masing dapatlah tiga atau empat hari seminggu. Dan rasanya macam dah lama tak datang kerja pada hari ahad, kahhhh.


Disebabkan PKP juga, pelajar yang sepatutnya kembali masuk kuliah secara bersemuka hari ini ditunda ke satu tarikh yang belum diputuskan. Sk tak pastilah, adakah kafe Kak Sab masih belum dibuka kerana ketiaadaan pelajar. Kadang-kadang, walaupun tak ada pelajar, Kak Sab tetap buka kafe kerana menyiapkan tempahan katering. Tapi, ni dah PKP, siapa pulak yang nak buat jamuan. Eh, Kak Sab ada juga sediakan makanan tempahan untuk barisan hadapan, tapi sebab minggu lepas Kak Sab tak buka kafe, jadi Sk rajinkan diri bawa bekal hari ini, takut kafe Kak Sab masih tutup. Nak keluar tempat lain, malesssss la pulak.


Telur separuh masak, makan depan PC sebab kat pantry sunyi... ahahaha.. bukan takut tapi segan, hahaha.  Dahlah masuk pejabat pagi tadi tak ada orang. Nak sampaikan ke meja dan masuk ke department SK punyalah gelap. Mulalah tu terbayang macam-macam. Lepas tu, masa tak ada orang ni la perut nak memulas-mulas, geram betul.. hahahahaha... 


7 comments:

  1. Selamat bekerja SK...betul tu..SA punya giliran bekerja di office Khamis nanti...jumaat WFH lagi....

    ReplyDelete
  2. Wah,cantiknya telur 1/2 masak tu.Saya selalu fail...hihihihi

    Selamat bekerja sengsorang.Jangan pandang belakang!!!

    ReplyDelete
  3. sama la kita pun seriau klu g toilet sengsorang tp kdg tu kena kuatkan la jgk hati... nk tgu ada org teman, sampai bila kan... hehehe

    ReplyDelete
  4. Tiba-tiba rasa nak meleleh air liur tenguk telur separuh masak tu!

    ReplyDelete
  5. Kalau saya pun terbayang benda seram bila suasana gelapppp hahahaha padahal tak ada apa punnn

    ReplyDelete
  6. Bila WFH nanti tak payahlah bawa bekal

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih