SARAPAN DI PAGI RAYA

 Assalamualaikum...

RAYA tahun ini nampaknya tak seperti dulu-dulu. Tahun ini kena beraya di rumah sendiri. Biasanya pagi raya, meja meriah dengan pelbagai juadah tapi cuma hidangan ringkas sahaja pagi ini bagi mengalas perut. Bertiga sahaja, nanti tengahari kita raya drive-thru 😆


Rendang Daging kering stail mak mertuaku Dan Rendang Daging basah stail mak mertua Pak Inche. Macam tulah kutub utara kutub selatan, kita raikan sahaja perbezaan tak perlu nak bandingkan kenapa tak sama.


Rendang ibu Sk. Memang stail kami suka rendang basah macam ni.


Setiap tahun memang Sk akan masakkan rendang stail Tok Min aka mak mertuaku. Tahun ni masak dua kilo daging sahaja.


Tempah ketupat palas lemak 40 biji. Beli lemang dua batang. Pak Inche tak makan nasi impit atau ketupat nasi. Dulu-dulu Sk rajin jugak buat ketupat palas sendiri tapi dah remaja purba ni, mambang rajin ntah ke mana perginya.


Iman pulak tak suka pulut, dia kata, boleh tak bonda panaskan Ikan Bakar Tip Top tu, dia nak makan dengan nasi.


Haaa.. tak pernah lagi kami masak nasi pagi raya, hahaha. Tak apolah, janji rakyat dalam rumah kenyang.. jap lagi bolehlah ziarah bilik ke bilik, hahahahaha.

Dah.. jom kita melebarkan badan 🤣


Post a Comment

6 Comments

  1. Hahahhaa... Sedap rendang2 tu.. Dedua pun saya suka hahaa...

    Selanat beraya atas katil kak 😁

    ReplyDelete
  2. Rendang kering ke basah ke memang PC suka.

    ReplyDelete
  3. Selamat melebarkan badan...Rumah kami ada nasi..tapi nasi impit gitu.... Nice ha, dua jenis rendang..Huhu

    ReplyDelete
  4. Sedap makan ketupat atau memang dengan rendang basah. Kuahnya tu yang pertama dicari, dagignya jatuh nombor 2.

    ReplyDelete
  5. Raya ni SA tak selera makan...x tau la kenapa...berat turun banyak gak...tapi ni daha mula makan semula..hehehe

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih