BERBUKA 1 PUASA - Alam Sari Di Tanah Jauhar

BERBUKA 1 PUASA

 Assalamualaikum...

BUKAN kita tak memasak, tapi nak jugak ke bazar Ramadhan. Sebab Sk malas nak melayan, diam-diam berpakat keluar dengan Iman lepas Iman habis kelas online.


Taugeh + Kacang Panjang + Hati
Beli sambal belacan RM2 sebab Sk malas nak buat, cili merah pun tak ada stok kat rumah.
Dan kuih talam RM4, sedap kuih talamnya, boleh beli lagi


Ikan Pari Bakar Sambal, Sk tak jamah langsung yang ni


Ayam Bakar.. ke Ayam Percik, pun Sk tak makan. Lepas tu beli jugak Laksa Penang,  Popiah Basah, Lemang dan Rendang. Tu semua dalam plastik lagi.


Pengunjung Bazar dihadkan. SOP nak masuk memang terjaga, tapi tahulah pengunjung yang datang, ada yang selamba selak bekas makanan, ni Iman dan Pak Inche cerita. Sampai rumah berebut dua beranak tu mandi, hihi.




8 comments:

  1. Tu la td igt nak gak sgh bazar ramadhan tp jem la hai. Sudahnya kita makan kat kedai tepi rumah je la 😅

    ReplyDelete
  2. Kalau ke bazar semua nampak sedao2 ja juadahnya

    ReplyDelete
  3. Kat bazaar memang langsung tak ada SOP. Seram kita tengok. Semua duk himpit macam tak ada covid hahaha

    ReplyDelete
  4. KL banjir semalam....
    Selamat berpuasa SK & semua

    ReplyDelete
  5. Rindunya nak ke bazar ramadan. Apa boleh buat terpaksa harungi PKP. Tak adalah pasar makanan tahun ni di LD.

    ReplyDelete
  6. Dah bertahun SA x pi bazar ramadhan..lebih suka masak sendiri...dengan pandemik ni rasanya susah nak masuk bazaar ramadhan...sure beratur panjang

    ReplyDelete
  7. berbagai bonus besar menanti di IONQQ
    ayo di tunggu apa lagi, segera bergabung bersama kami di IONQQ
    WA: +855 1537 3217

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih