BUFFET SARAPAN RM4.99 - Alam Sari Di Tanah Jauhar

BUFFET SARAPAN RM4.99

 Assalamualaikum...

PAGI ini, pelajar kursus Penyediaan dan Pembuatan Makanan Tahap 3 mengadakan jualan Buffet Sarapan dengan hanya RM4.99 sahaja. Sejak PKP 1.0 di mana kolej ditutup sehingga lebih tiga bulan, kemudian dalam tempoh PKPP semua kuliah dibuat secara dalam talian, lamaaaa.. pelajar-pelajar kursus berkaitan makanan tidak dapat mengadakan jualan terutama secara buffet, jadi inilah peluang yang tidak boleh dilepaskan.


Dengan RM4.99 sahaja, inilah menu yang dihidangkan dalam buffet.. ini lebih dari berbaloi namun ianya terhad untuk 35 tetamu sahaja.


Dan, Sk adalah tetamu yang pertama masuk, jadi semua makanan belum berusik dan baru dibuka penutupnya.


Bihun Singapura


Sambal Udang


Appetizer.. Salad Buah-buahan


Sandwich, yang dari kejuahan tu  Kek Pisang, Kaswi dan Puding Jagung


Pusingan pertama.. terus ambil Nasi Lemak Sambal Udang, Bihun Singapura, Ayam Berempah, Telur Mata, Salad Buah-buahan, Jus Oren (Kordial) dan Teh Tarik. Semua sedap belaka.


Penuh ruangan restoran dengan tetamu yang terdiri dari staf kolej. Restoran ini memang ada dalam kolej khas untuk pelajar kursus pembuatan makanan beraksi.


Grup pelajar ini akan menjalani latihan industri Jun akan datang.. semoga dipermudahkan.


Penutup, Mee Soup.. sebelumnya dah bedal kuih-muih dan sandwich, huhu. Cuma kek pisang jer tak makan sebab Sk bukan penggemar kek pisang.

Burppp.. Alhamdulillah!


8 comments:

  1. hidup untuk makan ni mak., ;p

    ReplyDelete
  2. Murahnya RM4.99 Tu..
    Rasa semuanya SK sebelum puasa ni 🤭

    Ramadhan Kareem..
    Selamat berpuasa SK..

    ReplyDelete
  3. Tahniah jadi orang pertama masuk kedai haha...

    Bagus dapat support diorg, moga bertambah semangat mereka utk buat lagi baik di alam pekerjaan nanti.

    ReplyDelete
  4. hahahaha mmg sendawa la last skali kan, tgk la makanan bykkkkk mana

    ReplyDelete
  5. Murahhh kalau serendah 4.99.
    Ni kalau siap makan ni, tersandor kekenyangan la ni hahaha

    ReplyDelete
  6. Murah betul tu kak. Hidangan pun menarik ada bermacam-macam. Semoga usaha mereka dan urusan mereka dipermudahkan oleh Allah. Aaminnn...

    ReplyDelete
  7. Alamak...mee sup last sekali tu menduga tekak betul...

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih