SATE UNTUK MAKAN MALAM - Alam Sari Di Tanah Jauhar

SATE UNTUK MAKAN MALAM

 Assalamualaikum...


PULANG dari kerja semalam, Pak Inche tapau sate di Taman Nusantara. Sk tanya, mana tahu kedai sate tu? Saja ronda-ronda katanya. Memang rajin betul meronda cari makanan. Sk nak masak nasi dia kata tak payah, sebab dah makan nasi.  Sk pun tak kisahlah, dah kat rumah, makannnnn aje kerjanya, dari celik bijik mata sampai nak tidur pun macam-macam disumbat dalam perut.

Satenya RM1 secucuk tapi memang besar betul. Saiznya tu dah macam Sate Kajang. Dagingnya lembut tapi... rempahnya tak garing. Jadi, tak boleh nak cakap sedap.. tak sedap pun tidak. Boleh laaaa.. layankan tekak orang nak makan ni haaaa...


10 comments:

  1. yg penting kuah kacang kena sedap ehehhe :D
    eh eh tu dalam gelas tu air apa kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh.. tu kordial rutbi.. belum tambah air lagi, Iman tengah buat, hihi

      Delete
  2. Sedap juga malam-malam makan sate. Lagi kalau kuah kacangnya ummphhh..fuh lagi syok.

    ReplyDelete
  3. Aaa aar laaa... besar saiz sate tu.

    ReplyDelete
  4. nampak sedap plak satay tu ha...adik kat umah dia buat satay gak..buat sendiri dan bakar sendiri..baru belajar katanya google je...nanti nak nelajar buat satay plak la...

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih