TAPAU ASAL KENYANG

Seri Kandi Tanah Jauhar
8

 Assalamulaaikum...

SAKIT betul satu badan hari ni macam orang baru buat rumah. Puncanya semalam pagi, masa pulas kepala paip nak tutup 'shower' prakkkkkk... haaaa.. kepala paip dah enamblas tahun kot. Sk hanya mampu menjerit Allahu Akbar (!) sambil melihat kepala paip di tapak tangan dan air mencurah keluar dari lubang dinding dan dalam masa yang sama air shower keluar bagai hujan 😂 

Tetap tenang, Sk telefon Pak Inche beritahu situasi berlaku sebelum memanggil tukang paip. Nak panggil Che Li tolong, tentu-tentu dia tengah kerja. Tukang paip meminta sedikit masa untuk sampai. Tu takpa, sebab Sk redho ajelah air tangki habis. Sk dah tutup paip utama di luar supaya air berhenti masuk tangki. Bila tukang paip datang, dia kata, kena tutup dulu kepala paip yang salurkan air ke dalam bilik mandi, baru dia boleh tukar kepala paip tu. Lepas tu, dia kata, kepala paip ke apa benda tah kat tangki air tu rosak, kena perbaiki supaya tidak berlaku kejadian tak diingini. Tiga jam tunggu dia buat kerja baikpulih tu sampai kita sendiri pun ikut kepenatan 😂😂😂


Kelaparan menunggu.. nak masak pun tak boleh sebab paip yang pecah tu dalam bilik air yang dekat dengan dapur. Memang tak boleh buat apa la.. Sebaik tukang paip balik, terus ajak Iman keluar tapau makanan. Nampak nasi kerabu ditapau kemas dalam kotak plastik ni, terus beli dua termasuk sebekas kuih akok.


Padah membeli masa lapar, dah hulur nasi kerabu untuk dimasukkan ke dalam plastik, nampak pulak Laksa Johor. Ehhhh.. ambil jugak tu dua bekas. Lepas makan nasi kerabu, tahu dahhh.. memamg tak larat nak ngadap laksa, terus sumbat dalam peti sejuk 😅. Pagi tadi panaskan buat sarapan.


Ni tadi pagi, masuk pejabat sekejap, ada dokumen nak diambil. Dah terlanjur keluar, singgah giant dan mr diy. Hurmmm.. banyak bahagian tutup dan tidak dibuka untuk jualan. Peliknya, ada juga yang penting tau contoh di mr diy, bahagian alat tulis. Di giant, bahagian penjagaan kulit dan vitamin. Eh, habis tu orang tak payah ambil vitamin, tak yah cuci muka, jaga kulit atau guna alat tulis masa pandemik?? 


Sebelum balik rumah, singgah Abu & Co beli makanan. Iman nak nasi ayam penyet dan Sk teringin pulak mee goreng. Sekarang ni senang, lepas pesan makanan, tunggu jer dalam kereta. Cuaca panas terik membawa ke sakit kepala. Jadi, tapau apa sajalah asalkan kenyang. 

😆😆😆


Post a Comment

8Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Jangkan 3 jam, 5 nminit tengok orang buat kerja pun dah rasa penat.

    ReplyDelete
  2. Aduh penatnya...

    Pasal stationary pun memang tak boleh brain la...yg dalam DIY..dalam eco semua lorong stationary kena tutup ..aduh,sop apa ni...

    ReplyDelete
  3. Halo semuanya

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda semua kebenaran, semua orang yang Anda lihat posting mereka di blog dan website ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi korban dari cerita mereka dan mereka telah menghancurkan hidupku.
    Saya di sini bukan untuk menceritakan kisah tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak uang karena mereka.

    Saya di sini untuk memberi tahu Anda PERUSAHAAN PINJAMAN yang benar dan satu-satunya yang Allah kirimkan untuk mengubah hidup saya,  mereka SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL, mereka adalah satu-satunya perusahaan pinjaman asli yang diakui dan didanai oleh BANK DUNIA.

    Mereka adalah satu-satunya perusahaan pinjaman asli, mereka memiliki syarat dan ketentuan pinjaman yang cukup besar, untuk memahkotai semua pinjaman mereka terjangkau dan cepat dicairkan tidak seperti perusahaan palsu lainnya yang Anda lihat di sini online yang akan mengambil uang Anda tanpa mencairkan pinjaman Anda,
    Tolong jangan tertipu oleh penguji yang memiliki nomor indonesia dan whatsapp, mereka semua scammers, bagaimana bisa satu perusahaan memberikan pinjaman?, itu harus menjadi pertanyaan pertama Anda orang-orang saya.

    Rekan-rekan saya di Asia, saya mohon Anda untuk mendengarkan saya karena saya bersumpah kepada Anda atas nama Allah, bahwa saya mengatakan yang sebenarnya, ALL GLOBAL GRANT LOAN, perusahaan adalah satu-satunya perusahaan yang dapat diandalkan dan mereka akan memastikan Anda menerima pinjaman Anda setelah Anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang dipersyaratkan.

    Mengapa Anda tidak berada di antara kabar baik ini dengan menghubungi  mereka segera jika Anda SANGAT TERTARIK untuk meninggalkan perjuangan keuangan Anda dan untuk meningkatkan tingkat hidup Anda, ini EMAIL mereka allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di EMAIL saya fradesyriritia12@gmail.com untuk informasi lebih lanjut, saya akan senang mendengar Anda berbagi kisah kebahagiaan Anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL karena telah memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
    EMAILPerusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com.
    Whatsapp Perusahaan :   +1(301)971-444
    Email Saya:  fradesyriritia12@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Akk nak menerai abu n co ak meyempat lg,ni paip umah akk pun umbat kt inki bilik air,,nak mencari kepala paip baru jgk arini..

    ReplyDelete
  5. Adoi.. semuanya sedap² tapau tu

    ReplyDelete
  6. Ikutkan SA ni malas nak masak..rasa nak order jer tapi dalam rumah ni Ada orang sakit dan ada yang cerewet bab makan...so kena la masak..hari- hari memerah otak nak masak apa dan hari- hari jer tercipta menu atau resepi baru...

    ReplyDelete
  7. Nama saya Vania hilman dari Malaysia dan ketika ini saya tinggal di Dubai. Seorang ibu tunggal dengan 2 orang anak. Saya berdoa dan saya memikirkan tentang kesaksian di internet minggu ini dengan nama RIKA ANDERSON LOAN COMPANY. Ibu Rika menolong saya dengan $ 60,000 USD.

    SYARIKAT PINJAMAN RIKA ANDERSON
    Laman web: www.rikaandersonloancompany.com
    E-mel: support@rikaandersonloancompany.com
    E-mel: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Whatsapp: +1(929)526-0086

    Saya sangat memerlukannya, pada mulanya saya tidak pernah mempercayainya, tetapi setelah memenuhi permintaan mereka, saya mendapat pinjaman. Hari ini saya membayar hutang saya dan saya juga bangga dengan apartmen saya sendiri. Ibu dan dua rakan saya memanfaatkan tawaran ini, dan saya juga mahu seluruh negara memanfaatkan tawaran murah hati ini. Ini adalah e-mel peribadi saya vaniahilmanaki@gmail.com.

    Penguji: Vania hilman
    Negara sekarang: Dubai (UAE)
    Jumlah Pinjaman: $ 60,000
    e-mel: vaniahilmanaki@gmail.com

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!