MAKAN-MAKAN & FOTO-FOTO @ MEDIA PREVIEW BAZAAR MAKAN-MAKAN @OPERO

Seri Kandi Tanah Jauhar
3

 Assalamualaikum WBT

MINGGU lepas, Sk berkesempatan menghadiri Media Preview Bazaar Makan-Makan @OPERO yang diadakan di Oliva Cafe, Hotel Opero, Kota Southkey Johor Bahru. Disebabkan ia berlangsung jam 12 tengahari, Sk ambil cuti pada hari tersebut kerana tidak mahu tergesa-gesa balik ke pejabat jika dengan hanya mengisi borang keluar pejabat.

Sk bawa Iman yang masih bercuti semester sehingga minggu hadapan. Macam biasa tugas Iman ialah rakam video.


Berfoto di tangga Hotel Opero yang cantik tersergam di bahagian lobi hotel. Ini kali pertama Sk ke Hotel Opero, antara hotel baharu di Tanah Jauhar. 


Sekian lama tidak bersua-muka dengan rakan-rakan Kelab JDT Blogger. Dari kanan, Apakata Mommy, Kasih Juju, Tuan Tanah Kedaung, Hernee Nazir dan Azian Khalil (Mama Yan). Bila bersama mereka terasa kerdilnya diri ini.


Selalu berbalas komen di blog, ini pertama kali Sk bertemu empat mata dengan Mama Yan. Mama Yan ni tinggi dari Sk tau, mesti dulu wakil Bola Jaring di universiti dan sekolah. Tapi, dalam gambar, nampak macam sama tinggi pulak.


Iman duduk sebelah Mama Yan. 


Duduk sebelah Mama Yan, kena bergambar ayu-ayu sikit.


Mama Yan tengah buat Tik Tok ke tu?


Iman dan Aunty Lin yang keunguan. Tak pernah tak bergaya ya Sis Lin ni setiap kali ke mana-mana Media Preview.


Lebih 400 menu tempatan dan antarabangsa bakal dihidangkan semasa Bazaar Makan-Makan @OPERO nanti. Jika anda penggemar daging premium, Opero Hotel tentunya pilihan terbaik bagi memenuhi selera anda kerana menyajikan seleksi daging lembu dan kambing serta makanan laut yang dipanggang secara langsung di hadapan tetamu. Antaranya USDA Prime Rib Eye & Striplion Steak, Angus Rib Eye, Homemade Sausages dan Lamb Chop. Daging premium ini pastinya lembut dan juicy apabila disuap ke dalam mulut.


Penuh pinggan Sk dengan pelbagai jenis daging premium. Tahukah anda, orang yang sedang mengamalkan diet atau pemakanan seimbang, digalakkan untuk mengambil lebih protein dalam diet seharian. 


Menu dari pelbagai negara diketengahkan dalam Bazaar Makan-Makan @OPERO ini. Jadi, jangan lupa memilih Hotel Opero sebagai salah satu lokasi anda berbuka puasa secara buffet untuk bulan Ramadhan yang akan datang.


Turut hadir di Media Preview Bazaar Makan-Makan @OPERO, Bintang Paling Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2014, Shaheizy Sam. Mengenali Sam sejak beliau remaja lagi, Sk tak nak la melepaskan peluang untuk bergambar dengan Pelakon Lelaki Terbaik Festival Filem Malaysia ke-24 ini.


Sam ditemani isteri, model dan pelakon Syatilla Melvin. Kawan Sk tanya, memang tinggi sangat ke Syatilla ni? Ya, tinggiiiii.. Syatilla ni seangkatan dengan Neelofa kan, mereka sama-sama menyertai Dewi Remaja Batch 2009/2010. Tapi, Sk kenal Syatilla masa mengikuti drama bersiri Julia.. masa tu, Syatilla pegang watak antagonis, Katrina, menantu pilihan Norish Karman, hehe. ala... yang lagu OST-nya macam ni...

Teganya kau menari di atas tangisanku
Kau permainkanku sesuka hatimu
Sudah cukup, cukup sudah
Cukup sampai di sini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta
Sudah cukup, cukup sudah
Cukup sampai di sini saja
Daripada batin tersiksa
Lebih baik 'ku pergi saja

Tahu tak, gara-gara drama Julia ni membawa Sk sampai ke Teluk Intan... hahahaha.. boleh baca KISAHNYA DI SINI.


Terima kasih, En Salamon dari Hotel Opero yang sudi menjemput Sk untuk Media Preview ini. Nantikan Media Preview Ramadhan yang akan datang, ke mana pula kita ya? Tunggu....

Apalagi, jom buat tempahan  BAZAAR MAKAN-MAKAN @OPERO sekarang!

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Aduhhh..lapo tengok makanan sedap². Akhirnyaaaa, habis jugak baca semua coretan bonda 😆

    ReplyDelete
  2. sweet ladies...cantik handbag Iman, I is berkenan...hihi...banyaknya..sampai 400++ menu..

    ReplyDelete
  3. Wah...sedondon la "dua beradik" tu..macam adik ngan kakak..
    Cantik warna pakaian.
    Yang sebelah model tu pun macam model juga..bergaya👍

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!