MAKAN DI RESTORAN Y SPACE @ SAMA-SAMA CUISINE

Seri Kandi Tanah Jauhar
7

Assalamualaikum WBT 


DAH kembali ke pejabat selepas 5 hari bercuti. Pagi ni Sk sarapan lontong. Entahlah kenapa sejenis tak boleh nampak lontong, mesti rasa nak terkam! Nak nak pulak lontong Kak Sab yang terjamin sedap. Kuah lodehnya lemak dan banyak sayur, tempe dan tauhu, sampai mengah nak menghabiskan, hahaha. Minggu ni nampaknya tak sibuk sangat, lahh.. boleh kerja leha-leha, hehehe.



Ni cerita Jumaat lepas, pergi makan di Restoran Y Space yang dulu dikenali sebagai Sama-Sama Cafe. Dah lama nak pergi makan kat sini tapi tak berkesempatan. Ada pergi sekali tapi tutup, rupanya Sk datang tu hari cuti mereka iaitu hari rabu.


        

        

        

        




Pesanan makanan dan minuman dibuat dengan cara mengimbas QR Code. Cari-cari dalam menu tak ada ice water, tak terlintas pulak nak tanya, kita pesan sahajalah minuman dalam menu rupanya mereka memang beri air kosong percuma, free flow.




Balacan Fish Fillet Lemak Rice (RM26)

Nasi lemak dihidangkan bersama ikan tilapia sambal, sambal kosong, baby ketam goreng, telur rebus sebelah, timun, nenas, tempeh dan kacang goreng. Ikan tilapia tu mudah nak makan sebab fillet, kan, sambal dia sedap tapi awas, lada dia boleh buat tampal gigi, hahaha.




Bergambar dengan makanan sendiri.


        


Tak lawa ada papadom atas tu, kita makan dulu papadomnya. Lepas tu tunggu-tunggu makanan Iman tak sampai-sampai, kita makanlah kacang sebiji-sebiji dan ratah dulu timun dan nenas. 




Makanan Iman sampai timun dan nenas dah wassalam, hahaha. Lambat ya siap makanan Iman, Iman pesan Tomyam Kung Pasta (RM24). Sk biasa jugak makan tomyam pasta tapi yang ni rasa dia lain sikit, lebih asli rasa tomyam tu, sedap.


                


Suka tengok dekorasi dalam restoran. Restoran ni merupakan sebuah banglo lama yang terletak di Jalan Yahya Awal. Kawasan parkir luas tapi nak masuk ke kawasan banglo ni jalan agak sempit terutama jika anda datang pada waktu tengahari sebab terletak depan sekolah.




Waktu perniagaan : 12 pm hingga 11 pm
Tutup : Rabu




Lepas makan staf offer aiskrim percuma, sedapppp!




Sambung jalan-jalan pulak kat Paradigm Mall tengok pinggan Portmerrion.. mana tahu ada yang nak ngikut balik, ada diskaun 30% tuuuuu, hahahaha.

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Atas tomyam iman tu, dia tabur apa SK?

    ReplyDelete
  2. sedap nengok menu nya tu kak, sama macam kat gambar buku menu tu... bagus betul

    ReplyDelete
  3. Tempatnya menarik, makanan pun sangatlah menggoda. Tambah seronok sebab dapat air kosong dan eskrim percuma 👍🏽

    Sk cerita tak abis…
    Ada yang ngikut ke tak tu?? 👀😄

    ReplyDelete
  4. cantik hidangan siap letak dlm bekas rotan mcm tu....kalo tgk koleksi pinggan Portmerrion...cantik2 belaka...kita ada jiran yg byk koleksinya..kita tumpang tgk je

    ReplyDelete
  5. Eh samalah kita, peminat tegar lontong. Pantang nampak, mesti nak! hihi...Amboi nama dia, Balacan Fish Fillet Lemak Rice. Harga bukan biasa-biasa tu. Cantiklah resto ni. Aesthetic!

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!