MAKAN DI NANDO'S RESTAURANT MIDVALLEY SOUTHKEY

Seri Kandi Tanah Jauhar
7

 Assalamualaikum WBT 


KISAH Jumaat lepas, pergi jalan-jalan dengan Iman ke Midvalley Southkey. Lama tak jalan ke sana sebab malas nak bersesak-sesak. Midvalley sekarang dah tak cool macam masa baru dibuka dulu ya lagilah kalau dah petang. Jadi, hari tu pergi sebelum tengahari la, kononnya sebelum orang ramai, sekali orang lain pun dah sampai dulu sampai kami kena letak kereta di Basement 2, yang atas dah penuh ya. Tu takpa, kononnya nak makan di Oriental Kopi, sekali nahhhhhhhhh Rokiahhhh.. panjang giler orang beratur, dan ramaiiiiiiiiiii bawa luggage. Kalau dah ramai bawa luggage tu, kita orang JB dah tahu laaa.. Datang pulak sekeluarga atuk nenek cucu semua ada mesti korang tengah cuti sekolah, kannnn, wahai Singaporean, hehehe.


Welcome... welcome to Johor Bahru.




Tak sangguplah nak beratur kat Oriental Kopi tu. Tanya Iman, nak makan mana, ada Oldtown White Coffee, Nandos, SDS, Secret Recipe dan 'Kwocon'.. alaaa.. apa nama kedai ayam Korea tu ek.. tapi, Iman kata, kedai tu tak ada nasi. Dia fahamlah tu, mak dia nak makan nasi, hehehehe.. ke dia yang nak nasi???




Nando's ada nasi, kata Iman. Jom!

Ada Quick Lunch Meals, ada set meals dan ada jugak kita boleh sesuaikan sendiri ikut citarasa.




Cari semula old post Makan di Nando's.. rupanya memang keadaan masa tu seolah-olah dejavu dengan peristiwa Jumaat lepas.


1. Pergi Midvalley nak makan kat Oriental Kopitiam tapi tak jadi sebab beratur panjang. 

2. Tukar plan makan kat Nando's.

3. Singapore tengah cuti sekolah.





Buat pesanan dengan mengimbas QR Code kemudian boleh pilih sama ada nak buat bayaran secara online atau bayar di kaunter. Kami bayar di kaunter. Lepas bayar baru mereka akan hidang makanan.




 Watermelon Lychee Fizz untuk Tuan Tanah Kedaung!
Tak tahu kenapa watermelon tapi tak merah.. dan tak ada rasa watermelon pun, hahaha.




Iman ambil Minute Maid Refresh Orange (Free Flow). Yang ni rasa oren betul, hehe.




Kami ambil 1/4 ayam dengan dua side dish. Sk macam biasalah, side dish mesti ambil nasi dan sayur.




Dua-dua ni Mediterranean Rice tapi mak punya ada PERI-crackle iaitu kekacang yang berperisa, sedap. Sayur tu dipanggang dan Iman ambil jagung. Lepas tu dia kata, menyesal pulak ambil jagung, hahaha.




Sedap dan mengenyangkan. Hilang kecewa tak dapat makan kat Oriental Kopi.




Pesan jugak Portugese Tart tapi tak sedap macam Oriental Kopi punya. Crust dia keras dan berkeping-keping macam guna roti canai frozen, hehehehehe.

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Rasa macam lama plak x makan kat Nandos....last makan 2023 rasanya

    ReplyDelete
  2. hah br nk tnya nape air tu nama watermelon tp tk color merah hehe..lama tk mkn nandos

    ReplyDelete
  3. Alamak, salah air ke camne tu. Tak ada ciri-ciri watermelon pulak ye. Alhamdulillah sedap dan mengenyangkan, hilang rasa kecewa tak dapat makan di Oriental Kopi tu.

    ReplyDelete
  4. Aisssh padahal awalnya saya tertarik lihat portuguese tart dia. Untung kakak bilang tak sedap. JD saya tak akan coba 🤣.

    Portuguese tart oriental itu saya kayaknya pernah Cuba. Dibawakan kak Anies. Kalo tak salah dari toko itu. Kalo benar, memang sedaap sangat 👍👍

    ReplyDelete
  5. Sedap tengok ayam dia tu ...
    Tapi dah berkurun tak masuk Nando's, nak² pulak yg dekat SG ni dah tutup...

    ReplyDelete
  6. Alaaa... kenapa Portuguese Tart rasa cenggitu.

    ReplyDelete
  7. Terliur CCL tengok semua makanan . Enjoy your food

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!