TAHNIAH IZZAT DAH KONVO

 Assalamualaikum...


SYUKUR.. akhirnya Izzat Iskandar, anak saudara Sk dapat jugak menghadiri Majlis Konvokesyen Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) setelah beberapa kali tertangguh kerana pandemik yang melanda negara dan seluruh dunia. Izzat kini merupakan pemegang Diploma Usuluddin setelah mengharungi dugaan berjauhan dengan keluarga sejak tahun 2018 dan melalui kelas dalam talian apabila PKP dilaksanakan di seluruh negara. Nahhh.. dah tahun 2022, baru dapat konvo.  Izzat, satu universiti sebenarnya dengan Tuan Tanah Kedaung Blog Namakucella cuma fakulti berlainan. Belum jodoh nak jumpa, hahaha.

Cik Ani pesan bouquet secara online, ingatan dari mak-mak saudara. Maaflah Izzat, nenek beranak sikit sangat, kalau ramai, dapatlah Izzat bouquet besar sikit, hahahahaha.


Kalau tak kerana semangat ibumu, kau tak mungkin berada di sini sekarang, Izzat. Izzat ni la orang pertama panggil Sk bonda. Ceritanya, Sk ni suka bergaya. Masa Izzat lahir, Sk tengah mengandungkan Iman, jadi, ibu suka panggil Sk, Mak Bonda, tu yang lama-lama lekat nama bonda. Masa Sk balik kampung, raya di Kedah, Izzat melalak tak nak tidur cari bonda, nasib baik ada baju kelawar merah bonda, terus senyap bila dijadikan selimut.


Nenek yang menjaga Izzat dari lahir siang malam, sebabnya, ibu kena chicken pox lepas bersalinkan Izzat. Oh, masa ni, bouquet mak sedara tak sampai lagi, hihi.


Bersama adik-beradik dan nenek. Enam beranak berkampung di Kuala Terengganu sejak Ahad lepas. Tu takpa, ni Izzat dah mula menjalani peperiksaan dalam talian bagi pengajian Ijazah di UniSZA juga. InsyaAllah, seperti kata Angah, 4 tahun lagi, Izzat akan berdiri di dewan yang sama.. Amiiinnn.. Amiiinnnn Ya Robbal Alamiiinnnn.

Tahniah, Angah & Syabas, Izzat Iskandar!

Post a Comment

7 Comments

  1. tahniah! telah beroleh kejayaan selepas lelah belajar

    ReplyDelete
  2. Wah, Tahniah Izzat! Kenangan sungguh bila tengok dulu budak hingusan nangis tak leh lepas dengan kita, dah beso. hehe

    ReplyDelete
  3. Tahniah Izzat. Seronok bila dah convo ni diraikan bersama keluarga. Semoga terus berjaya dan dapat kerja bagus nanti. Aaaminn...

    ReplyDelete
  4. Sekalung tahniah buat Izzat Iskandar....tahniah buat seluruh ahli keluarga juga

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah berjaya jugak konvo. Tahniah izzat! Moga bertambah berjaya pada masa hadapan!

    ReplyDelete
  6. Wahhh...Tahniah Ijat...
    Semoga terus cemerlang untuk degree pula...
    Alhamdullah dapat bergambar dengan jubah sampai kat luar..Adah bulan lepas dapat pakai jubah dalam dewan sahaja....
    Kat luar bergambar pakai baju biasa...

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih