KEROPOK LOSONG SKUDAI - Alam Sari Di Tanah Jauhar

KEROPOK LOSONG SKUDAI

Assalamualaikum...

DAH lama tak ngeteh di Keropok Losong Skudai. Jadi, terlanjur semalam singgah nak tapau Nasi Royale JB tu, Sk pesan dulu keropok losong RM5. Keropok losong di sini cuma akan disediakan apabila ada pesanan. Barulah digentel keropoknya sebutir sebutir dan digoreng. Sampai rumah, keropok dah boleh dimakan. Kalau sanggup lidah melocot, boleh aje nak dimakan terussss 😜


Dua tiga batang dah kena cukai sebelum sempat ambil gambar, hahaha. Masa Sk nak buat pesanan semalam, kakak tu sedang makan, jadi dia suruh anaknya yang buat. Jarang Sk nampak anaknya yang ni. Keropoknya agak kurang garing macam air tangan emaknya tapi bolehlah untuk melepaskan rindu orang kata.

🥰🥰🥰

8 comments:

  1. Mantap.. Lama tak ke Terengganu.. Kalau ke Kuala Terengganu, mesti beli kepok losong.

    ReplyDelete
  2. PC suka keropok losong sebab isi ikannya lebih banyak berbanding tepung. Tu yang syok makan.

    ReplyDelete
  3. SA ngan Dania memang suka...selalu mmg beli banyak...buat stok..

    ReplyDelete
  4. tadi pun ada beli kopok lekor gak tp xde dari losong skudai ye :p

    ReplyDelete
  5. Kalau PH frust jugak tu, tak seperti yg kita inginkan hihi...
    Tapi, macam kata SK, dapat juga lepaskan rindukan.

    ReplyDelete
  6. Hahahaa... sedap makan panas ni, tapi itulah pandai-pandailah pilih masanya nak makan supaya mulut tak melocot!

    ReplyDelete
  7. Fulamak,,, dah 4 tahun dok skudai pun tak tahu ni. Dapnya ...

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih