NASI GORENG DAN KARIPAP DAGING UNTUK SARAPAN - Alam Sari Di Tanah Jauhar

NASI GORENG DAN KARIPAP DAGING UNTUK SARAPAN

Assalamualaikum...


PAGI ini.. goreng nasi tak ada rencah. Rencah ke namanya? Cuma tumis cili dan bawang yang dikisar, sedikit cili boh jenama Puteri dan sambal belacan. Masukkan telur dan serbuk belacan, masukkan nasi, kacau sampai garing, siap!


Semalam, Cik Ani bagi karipap frozen yang dibeli dari kawannya. Sebungkus ada 14 biji karipap, Sk dah tanya Cik Ani, berapa sebungkus, dia pulak suruh Sk teka harganya. Sampai sekarang Sk tak jawab teka-teki teka-tekuk Cik Ani 😜

Karipap ni sedap.. gigit jer ada daging, gigit jer ada daging. Tapi dua tiga kali gigit jer, comel karipapnya tapi puas hati sebab inti penuh, bukan angin πŸ˜…


Kalau hari cuti, memang seteko la Sk buat air. Pagi ni, buat nescafe. Hari tu pergi shopping, belilah teh detox, green tea bagai.. tapi nescafe jugak yang dibalun.

😜


6 comments:

  1. Tengok nescafe tu rasa teringin nak minum air nesafe tapi SA dah lama x amik nescafe sejak diserang hypertension 2010 dulu sampai masuk ICU

    ReplyDelete
  2. Sedapnya karipap inti daging..lagi banyak ini dan dagingnya lagi sedap.

    ReplyDelete
  3. mmg sedap karipap yg setiap kali kita gigit adalah inti, bkn angin je. hehe

    ReplyDelete
  4. Karipap inti penuh memang kita suka. Biasanya yang tepi2 kelim karipap tu letak tepi hihiiii...

    ReplyDelete
  5. Wak kalau makan nasik goreng kena cari ikan kering goreng

    ReplyDelete
  6. Tetiba craving karipap tengah2 malam buta ni...mana nk cari

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih