SPAGHETTI AYAM TELUR MASIN - Alam Sari Di Tanah Jauhar

SPAGHETTI AYAM TELUR MASIN

Assalamualaikum...

PENGGEMAR pasta macam Sk, kalau hari-hari makan pasta pun suka aje. Pernah tiga hari berturut-turut makan pasta yang diolah dengan macam-macam cara. Pasta terutama spaghetti ni, boleh dimakan ikut cara barat atau timur. Gaul dengan tomato cincang pun sedap dah. Gaul dengan kuah kari juga sedap lagi kalau ada sambal belacan 🤭


Disebabkan lauk Ayam Telur Masin ada sedikittttt sahaja lagi yang tinggal, Sk jadikan ia sos spaghetti. Spaghetti rebus macam biasa, kemudian buangkan airnya, jangan keringkan terus. Tuang baki Ayam Telur Masin, gaul rata, kemudian buka semula api, panaskan. Disebabkan ayam telur masin tu memang sikit jer yang tinggal, Sk tambah susu sejat dan serbuk telur masin. Nak pedas, Sk tambah lagi potongan cili padi.

Memang mengaum laaaa 😆

 

5 comments:

  1. Auuuummmmm! Menu fusion begini memang sedap. Gabungan budaya timur dan barat yang mengancam selera!

    ReplyDelete
  2. Menarik...SA setakat pandai buat aglio olio ngan bolognese je la..lain2 x cuba lagi

    ReplyDelete
  3. Ada rasa pedas-pedas tu yang lagi nikmat.

    ReplyDelete
  4. Memang sedap ni spaghetti ayam campur telur masin. memang laju lah makan dia.

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih