NASI BERIYANI, AIR BANDUNG MENGIMBAU KENANGAN MASA KANAK-KANAK

Assalamualaikum...


MAKAN tengahari, Pak Inche tapau dari Restoran Beriyani Syahabs Taman U. Setiap seorang dapat lauk kambing. Kambingnya pulak lebih berat tulang dari isi.
😂

Sebenarnya, Sk rindu suasana makan bawah khemah kenduri masa zaman kanak-kanak dulu. Makannya berhidang empat orang semeja. Setiap meja akan dipisahkan dengan empat biji gelas yang disusun telangkup berderet. Bila ada tetamu duduk, maka penanggah akan datang menuang air bandung. Seingat Sk, di Johor memang sebutannya air bandung, bukan sirap bandung macam sebutan sekarang.

Oh, ya.. Ada sekeping gambar Sk sedang duduk memerhati air bandung dalam gelas. Mana tah  gambarnya tu 😍 Nanti nak cari gambar tu tepek kat sini.

😂😂😂

 

Post a Comment

10 Comments

  1. Air bandung tu mengundang kehausan tekak sungguh hahaha.. Isshh

    ReplyDelete
  2. Swdapnya kalau soda bandung.Tapi nak buat hanya saya sorang peminatnya..Telioq

    ReplyDelete
  3. Adeehhhhh... pernah sekali beli kari kambing, berat isi dari tulang. Makank kuah sajalah jawabnya. Air bandung memang menggoda. Dari dulu, kini dan selamanya!

    ReplyDelete
  4. Macam dah lama tak makan nasi beriani... teringin la plak.... isi daging kurang tu leh buat stress.. hahaha

    ReplyDelete
  5. kan kak..rindu zaman-zaman makan berdulang tu semua.hahah..Dapat telur bungkus tu dlu kemain berebut tau kitorang

    ReplyDelete
  6. alahai...lamanya x minum air bandung....terus teringin ha...eh..ada sirap x kat rumah erk?

    ReplyDelete
  7. Sedapnyaaa lahai lauk kenduri..
    Kak nanti rasa air bandung PONTI kak.. brand HAUS, sedap gilerrr... piawww

    ReplyDelete
  8. Betul, zaman PC kecik-kecik bila ikut mama babah pergi majlis kerja kahwin mesti masi minyak dan air sirap bandung. Cuma sekarang dah susah nak jumpa. Mesti air sirap tak pun air oren bila ada majlis-majlis.

    ReplyDelete
  9. Air Bandung campur ais krim soda, perghhh sedap.

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih