TAPAU NASI ROYALE JB - Alam Sari Di Tanah Jauhar

TAPAU NASI ROYALE JB

Assalamualaikum...

GILIRAN Sk masuk pejabat hari ini. Pagi tadi Sk gagahkan bancuh kopi dan cicah biskut tiger. Kedua-dua ni dapat dari Bantuan Makanan PKP sumbangan kepada Media. Oleh sebab benda dah ada, kita terimalah sahaja bak kata pepatah, rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari. Pukul 1 lebih, Sk bergerak meninggalkan pejabat. Iman kata, kalau bonda tapau Bubur Nasi Berlauk tu, dia suka aje. Tapi.. macam dah bosan pulak makan bubur. Teringat Nasi Royale JB dah buka balik cawangan di Keropok Losong JB berhadapan dengan balai polis dan Masjid Batu 10. Melepasi bangunan majis bandaraya, terus ambil laluan kiri takut terlepas 😂


Senyap sunyi dalam rumah semasa Sk membuka pintu. Pasti Iman sedang ikut kuliah dalam bilik. Setiap rabu, kuliah Iman penuh dari pagi sampai petang, ada waktu rehat sejam pukul 1 hingga 2. Jam di dinding pun dah pukul 2. Tetiba Iman terjongol depan pintu bilik. Rehat sampai 2.30 katanya. Terus dia capai keropok losong dalam plastik, yang Sk pesan sebelum menapau nasi royale. Iishh budak ni. Lapar katanya.

Iman terus bentang i-pad atas meja, kelam kabut bancuh air dan buka bungkusan nasi royale. Ingatkan dia nak bersedia untuk kuliah sambil makan, rupanya nak tengok sukan olimpik, ada acara terjun. Sabo ajelah. Jadi, sambil makan tengok orang terjun. Sk pulak sibuk mengambil gambar nasi royale. Camera eat first.. katanya.

Lama tak makan, sedap sangat pulak 
😆😆😆

Lapar sangat lettewwww


9 comments:

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih