SEMAKIN JELITA JALA CIK ANI - Alam Sari Di Tanah Jauhar

SEMAKIN JELITA JALA CIK ANI

Assalamualaikum...

MAKAN tengahari Sk, isnin lepas. Iman pesan, nak makan bubur nasi berlauk. Dah beberapa kali dia pesan, balik singgah beli bubur, balik singgah beli bubur. Dah kena mandrem agaknya dengan Kedai Bubur Nasi tu 🀣. Tapi.. sekali lagi terpaksa menghampakan harapan Iman kerana balik kerja tu, Cik Ani suruh singgah ambil roti jala. Jalan balik dari rumah Cik Ani, tak lalu Pulai, terus masuk Gelang Patah, kuasa la Sk nak keluar balik ke Pulai. Walaupun begitu, Iman ni tak adalah merajuk ke apa kalau tak dapat. Dia okey jer, dia tahu tak ada siapa nak layan dia merajuk 😜


Makin jelita roti jala Cik Ani. Ramai menempah, sampai tak menang tangan dibuatnya. Pagi petang menjala, silap-silap tidur berdiri. Siapa sangka, roti jala yang dulu cuma 30 sen sekeping di pasar malam, kini boleh mencecah harga berpuluh-puluh ringgit selepas dinaik taraf menjadi jelitawan. Resepinya pun bukan lagi setakat tepung, air dan garam, haaa.. kalau nak tahu, bolehlah join pelajaran jarak jauh (pjj) roti jala, macam-macam ilmu dapat yang tidak lagi percuma.


Lembut dan terasa jalanya roti jala Cik Ani. Dicicah pula dengan kari daging yang tidak terlalu pekat, tidak terlalu cair. Bak lirik lagu Iwan, yang sedang-sedang saja. Terlupa terus Iman pasal bubur nasi yang diidam-idamkan.

Hurm.. ni pun sejak semalam dia dah pesan, hari ni balik kerja jangan lupa tapau bubur nasi πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

Nak tempah roti jala dengan Cik Ani?
Bolehlah follow ig beliau



8 comments:

  1. Alhamdulillah dgn kejelitaannya boleh menambah pendapatankan :)

    ReplyDelete
  2. Trending sekarang ni kan roti jala jelita nama diberi.. kreatif org skrg.. syg nk mkn cantik je

    ReplyDelete
  3. Rajin, kreatif in sya Allah boleh menjana pendapatan.

    ReplyDelete
  4. Betul la...roti jala Cik Ani dah makin jelita...kemas,segak & ploles.Urat pun haluih ...telioq

    ReplyDelete
  5. Memang jelita sungguh, nak makan pun sayang hahaha

    ReplyDelete
  6. Hijau kuning kombinasi warna lembut menawan. Memang semakin jelita!

    ReplyDelete
  7. Perlu ada inovasi macam ni untuk berjaya dalam perniagaan

    ReplyDelete
  8. Kalau dekat dah lama dah SA tempah ni...mampu baca entry jer la sambil telan liur sendiri

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih