NASI LEMAK DAUN PISANG - Alam Sari Di Tanah Jauhar

NASI LEMAK DAUN PISANG

Assalamualaikum...

HARI pertama Iman masuk intern. Pada mulanya terkejut jugak apabila diberitahu Iman akan mula intern pada hari ini kerana hari ini, Ahad. Adakah Iman akan bercuti pada Jumaat? Atau bercuti mengikut giliran? Haaah.. cuti jugak yang ditunggu-tunggu. Jadinya, dah dapat jawapan selepas melapor diri pagi tadi, Iman akan bercuti pada hari Jumaat, sama dengan Sk, tapi, cuti cuma sehari seminggu. Bertabah ajelah..


Ingatkan, terlanjur dah sampai ke bandar tu, Pak Inche nak bersarapan di Ashoka Curry House. Tapi, dia kata, nak sarapan di rumah. Nak beli Nasi Lemak Bungkus kat CIMB. Oh, rupanya meja gerai nasi lemak ni dekat dengan perhentian bas Skudai Kanan depan CIMB. 


Nasi Lemak Legend katanya. Kalau lambat mahu melopong la. Nak tapau Soto Skudai, nampak ramai pulak yang menunggu. PI beli tiga bungkus, dia nak makan berulang katanya. Sk cukuplah sebungkus, sebab semalam kawan yang tumpangkan rumah tu, bagi nasi kandar. Tak sempat makan, sebab kami keluar dan dine in, ahaks. Nanti boleh kukus dulu kot sebelum makan, semoga tak berubah rasa nasi kandar itu.

Burppp.. Alhamdulillah
❤️




11 comments:

  1. Samalah dengan Fuad. Seminggu 6 hari kerja. Walaupun budak intern, tapi kena beri komitmen sepenuhnya sama seperti staff yang lain. Bertabahlah Iman.
    Nasi lemak bungkus tu, intai sambalnya nampak sedaplah!

    ReplyDelete
  2. Berapa rm sebungkus tu..comel ja..complete dgn kacang tanah grg lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rm2 kak, ya.. skrg kdg beli nasi lemak tak cukup aksesori, hihi

      Delete
  3. Selamat berintern Iman...Moga dimudahkan urusan....Sedapnya nasi lemak daun pisang.Dah lama tak buat🤭

    ReplyDelete
  4. Lain maciam kalau makan nasi lemak bungkus daun pisang ni kan hahah.Kalau boleh memang nak cari nasi lemak bungkus daun pisang.Baru best!!

    ReplyDelete
  5. bertabahlah cuti sehari seminggu. Sedapnya nasi leamk daun pisang. Terlarik laris ramai mencari. Lambat boleh menangis tak dapat ni.

    ReplyDelete
  6. Lapar pulak tengok memalam ni..Huhuuuu

    ReplyDelete
  7. nasi lemak dibalut dengan daun pisang memang sedap , terbau bau aromanya

    ReplyDelete
  8. Teringin la nak buat nasi lemak alas daun pisang...mesti sedap kan...nak cuba buat la sabtu nanti

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih